ارغندیوال: حلقات خاصی در ارگ دست به هر توطیه‌ می‌ زنند

© Photo / FB/ARG ارغندیوال: حلقات خاصی در ارگ دست به هر توطیه‌ می‌ زنند
 ارغندیوال: حلقات خاصی در ارگ دست به هر توطیه‌ می‌ زنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر معزول مالیه روز دوشنبه، ۶ دلو در یک نشست خبری نسبت به برکناری‌اش از وزارت مالیه و دلایل ارائه شده از سوی حکومت، اعلام موضع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، عبدالهادی ارغندیوال، وزیر برکنار شده مالیه دلایل ارائه شده برای برکناری‌اش را ناموجه خوانده و گفت که به دلیل «خیانت و فساد» برکنار نشده است، بلکه به خاطر دفاع از منافع ملی و منافع شهروندان مظلوم کشور برکنار شده است.

  او گفت که وقتی بخواهید مجرای سودآوری یک عده خاص را ببندید، با مشکل و موانع مواجه می‌شوید.

ارغندیوال گفت: «حلقاتی خاصی که در ارگ وجود دارد، وقتی منافع‌شان در خطر باشد و وقتی ارغندیوال در وزارت مالیه باشد، وقتی که نگذارد که از چینل‌هایی را که می‌خواهند از او مسیر برای خود زراندوزی و پول‌اندوزی بکنند، آن‌ها بند شده باشد. تحمل این موضوع برای‌شان گران می‌آیند و از همان آخرین فرصت ممکن باید استفاده ببرند و این منفعت‌های خود را تأمین کنند. به همین خاطر است که ناراحت می‌شوند و منظم گزارش‌های غلط می‌دهند.»

عبدالهادی ارغندیوال - اسپوتنیک افغانستان
عبدالهادی ارغندیوال: هیچ بخشی از وزارت مالیه جدا نخواهد شد

او گفت که در جریان سال‌های متمادی هیچ گاهی به وزارت مالیه هیأت بررسی‌کننده فرستاده نشده است، در حالی که اتهام‌های جدی علیه مسوولان آن وقت وزارت مالیه در رسانه‌ها مطرح بود.

ارغندیوال گفت که رییس جمهور غنی از بسیاری موارد آگاهی ندارد. به گفته او، با رییس جمهور غنی توافق کرده بود که کسی در امور کاری‌اش مداخله نکند و صلاحیت‌هایش محدود نشود.

ارغندیوال افزود که از همان ابتدا که کارش را به عنوان سرپرست وزارت مالیه آغاز کرده بود، حلقاتی از ارگ ریاست جمهوری به صورت «غیرمستقیم و مخفی‌یانه» مداخله می‌کردند. او گفت که حتا خواستار سپردن دو ریاست گمرکات نیز شده بود، اما او حاضر به معامله در این مورد نشد.

وزیر پیشین مالیه گفت که حلقات خاصی در ارگ ریاست جمهوری به دنبال منافع خودشان هستند و اگر روزی این منافع قطع شوند، یکی از این‌ها در افغانستان حضور نخواهند داشت.

وزیر پیشین مالیه گفت که حضور او در کمیسیون تدارکات ملی نیز یکی از معضلات بوده است و این مورد نیز یکی از دلایلی بود که او باید برکنار می‌شد. ارغندیوال گفت که اعتراض او در یکی از جلسات این کمیسیون درباره قرارداد ۱۸ نوع گوشت برای اداره امور سبب عدم تأیید این قرارداد شد.

خان‌آقا رضایی، عضو مجلس نماینده‌گان نیز گفته بود که ۱۷ نوع گوشت برای یکی از دفاتر ریاست جمهوری و ۳۰ میلیون دالر برای سبزیجات قرارداد شده است. اداره امور قرارداد ۳۰ میلیون دالر را برای سبزیجات رد کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала