امضای توافقنامه تأمین واکسن Sputnik V روسیه به مالزی

© Photo / Russian Direct Investment FundПроизводство вакцины "Спутник V" в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи
Производство вакцины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تصریح کرد که واکسن روسی ضد کرونا برای این کشور، در کارخانه های هند، چین و کوریای جنوبی تولید خواهد شد

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، توافق‌نامه‌ی را در جهت ارسال واکسن روسی ضد کرونای Sputnik V با مالزی امضا کرد.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و بزرگترین شرکت داروسازی مالزی Duopharma Sdn Bhd روز سه شنبه توافق نامه ای را درباره شرایط تأمین واکسن ضد  ویروس کرونا Sputnik V روسیه با آن کشور امضا کردند.

این مطلب را سفارت روسیه در کوالالامپور اعلام کرد.

 قرار است Sputnik V طی دو هفته در 25 کشور ثبت گردد - اسپوتنیک افغانستان
قرار است واکسن Sputnik V طی دو هفته در 25 کشور ثبت گردد

سفیر روسیه  در مالزی درباره نتایج امضای این سند اظهار داشت: "این توافقنامه تنها اولین قدم برای ایجاد همکاری های دو جانبه جامع است که شامل نه تنها تأمین واکسن روسی، بلکه ایجاد مرکز تحقیقاتی در خود مالزی نیز می باشد." .

مراسم امضای این قرارداد در قالب یک کنفرانس ویدیویی با حضور وزیر بهداشت مالزی برگزار شد.

واکسن اسپوتنیک نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون دو میلیون دوز از این واکسن تولید شده است.  

این واکسن با سرمایه صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است و دولت مسکو  برای صادرات این واکسن به کشورهای دیگر یا تولید در خارج از روسیه برنامه ریزی کرده و بیش از 50 کشور جهان برای خرید بیش از1.2میلیارد دوز از این واکسن ابراز تمایل کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала