ساخت وسیله‌ی برای خون‌گیری بدون درد از ورید

© Fotolia / Angellodecoساخت وسیله‌ی برای خون‌گیری بدون درد از ورید
ساخت وسیله‌ی برای خون‌گیری بدون درد از ورید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان یک شرکت آمریکایی موفق به ساخت وسیله‌ای برای نمونه‌گیری آسان و بدون درد خون از ورید شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پورتال Medical Xpress، متخصصان دانشکده مهندسی مک کلوی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس آمریکا پلاستر های میکروسوزن را ساخته اند که با قرار د ادن آن بر روی پوست، می توان بدون احساس درد "بیومارکر خون" بیمار را برای آزمایشات لابراتواری گرفت.

این وسیله می تواند جایگزینی برای روش خونگیری از ورید باشد.

این تکنالوژی کم هزینه  کاملاً بدون درد، استفاده از آن برای پزشک یا خود بیماران آسان است و می تواند  برای خون گرفتن بدون مراجعه به کلینیک کمک کند. این وسیله بدون لمس عصب سنسوری تا عمق حداکثر 400 میکرون به پوست نفوذ می‌کند. مطالعه  مربوط به این تکنالوژی در آزمایشگاه Shrikant Singamaneni انجام شد.

Анализ крови - اسپوتنیک افغانستان
تشخیص 50 نوع سرطان فقط با یک آزمایش خون

"یافتن بیومارکر با این میکروسوزن ها مانند آزمایش خون است. اما به جای استفاده از یک راه حل برای یافتن و تعیین کمیت یک بیومارکر در خون ، میکروسوزن ها مستقیماً آن را از مایع اطراف سلولهای ما در پوست می گیرند ، به نام مایع میان بافتی پوستی یاد می‌شود.

همچنین اشاره شده است که کارایی بالای روش توسط برچسب های خاص فلورسنت فراهم می شود، به همین دلیل سیگنال بیومارکر پروتئین حتی در غلظت های پایین نیز قابل تشخیص است.

کارشناسان معتقدند که این وسیله را می تئان  برای کار روی واکسن های COVID-19 استفاده کرد.  محققان باید معلوم نمایند که آیا در بدن افراد آنتی بادی های "مناسب" تولید شده یا خیر و این آنتی بادی ها چه مدت دوام خواهد داشت. علاوه بر آن در شرایط کمک فوری به بیمار نیز می توان از این میکروسوزن ها استفاده کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала