هشدار رئیس جمهور چین از شکل‌گیری "جنگ سرد جدید"

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار رئیس جمهور چین از شکل‌گیری "جنگ سرد جدید"
هشدار رئیس جمهور چین از شکل‌گیری جنگ سرد جدید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور چین در سخنرانی در کنفرانس مجازی مجمع جهانی اقتصاد تحت عنوان "دستور کار داووس" هشدار داد "یک جنگ سرد جدید" ممکن است تبدیل به یک "جنگ داغ " شود و باید از آن اجتناب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازرویترز، شی جینپینگ،‌ رئیس‌جمهوری چین در افتتاحیه اجلاس اقتصادی داووس که امسال به صورت مجازی برگزار شد، نسبت به وقوع جنگ سرد جدید هشدار داد و گفت این امر به بن‌بست ختم می‌شود.

چین،اصلی ترین چالش نظامی برای آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
چین، اصلی ترین چالش نظامی برای آمریکا

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین اشاره مستقیمی به تنشهای آمریکا و چین نکرد اما زیرمتن آن مشخص است.

این اولین اظهارات او خطاب به مخاطبان بین‌المللی از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن بودند، در حالی که دولت بایدن پیشتر با تصمیم دولت دونالد ترامپ درخصوص متهم کردن چین به ارتکاب "نسل کشی" علیه مسلمانان اویغور موافق بوده و نسبت به تهاجم چین به تایوان نیز هشدار صادر کرده است.

شی جینپینگ اظهار کرد: ما باید به اختلافات احترام گذاشته و آنها را رفع کنیم، از مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر اجتناب کنیم و اختلافات را از طریق مشورت و گفتگو حل کنیم. تاریخ و واقعیت بارها روشن ساخته که رویکرد غلط تقابل و ستیز چه در شکل جنگ سرد، جنگ داغ، جنگ تجاری یا جنگ تکنولوژی در عمل به منفعت همه کشورها آسیب خواهد زد و بهبود همه را تضعیف خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала