هیأت سیاسی طالبان به رهبری ملا برادر به تهران رفت

© Photo / M.Nملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد
ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخن‌گوی طالبان می‌گوید که این هیأت طالبان با مقام‌های ایرانی درباره وضعیت کنونی افغانستان و منطقه، گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر طالبان در قطر در بیانیه‌ی اعلام کرده که یک هیأت این گروه به رهبری ملا برادر به دعوت رسمی ایران، به تهران رفته‌است.

محمدنعیم، سخن‌گوی هیئت مذاکره‌کنندۀ طالبان امروز (سه‌شنبه، ۷ دلو) می‌گوید که یک هیأت این گر‌وه که در راس آن ملا برادر، معاون سیاسی این گروه است، به‌دعوت مقام‌های ایرانی به این کشور سفر کرده‌است.

دیدار ملا برادر با خلیلزاد، میلر و معاون نخست وزیر قطر  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار ملا برادر با خلیلزاد، میلر و معاون نخست وزیر قطر 

محمدنعیم افزود که این هیأت طالبان با مقام‌های ایرانی در موردو کشور، وضعیت مهاجرین افغان، وضعیت کنونی افغانستان و منطقه، گفت‌وگو خواهد کرد.

این سفر هیئت طالبان در حالی صورت می‌گیرد که ایران بار ها اعلام کرده که با نحوه صلح آمریکا در افغانستان به ویژه توافقنامه دوحه مخالف است.

در همین حال رئیس ‌جمهور غنی روز گذشته در نشست کابینه گفت که یک فصل تازه در مناسبات کابل با واشنگتن باز شده‌است و امریکا، افغانستان را همچون شریک بنیادی‌اش می‌داند.

او تأکید کرد که آمریکا توافقنامه آمریکا با طالبان را به‌گونۀ سریع بررسی می‌کند و پس از بررسی‌ها، حکومت امریکا برای دست‌یابی به یک نقشۀ راۀ مشترک دربارۀ این توافقنامه با کابل نیز، مشوره خواهد کرد.

انتظار می‌رود که در میانه‌های ماه آینده میلادی موضع ایالات متحده  درباره روند صلح افغانستان و نیز چگونگی حضور سربازان ناتو در یک نشست وزیران دفاع ناتو، مشخص شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала