آمریکا: القاعده در افغانستان درحال قوت گرفتن است

© Sputnikآمریکا: القاعده در افغانستان درحال قوت گرفتن است
آمریکا: القاعده در افغانستان درحال قوت گرفتن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خزانه داری ایالات متحده از افزایش فعالیت جنگجویان شبکه القاعده و تحریک طالبان پاکستان در بخش‌های مرزی افغانستان ابراز نگرانی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری ایالات متحده در گزارشی اعلام کرده گروه القاعده در افغانستان در حال قوت گرفتن است و این گروه روابط اش را با طالبان از طریق شبکه مربیان و مشاوران که برای ارائه مشاوره، راهنمایی و حمایت مالی موظف شده اند، برجسته می سازد.

بربنیاد گفته های وزارت خزانه داری آمریکا، چهره‌های ارشد شبکه حقانی در باره تشکیل واحد مشترک جدید جنگجویان مسلح با همکاری و بودجه القاعده بحث کرده اند.

قصد پمپئو برای افشای  اطلاعاتی از رابطه ایران با القاعده       - اسپوتنیک افغانستان
قصد پمپئو برای افشای اطلاعاتی از رابطه ایران با القاعده

از فعالیت جنگجویان شبکه القاعده و تحریک طالبان پاکستان همچنان در بخش‌های مرزی افغانستان ابراز نگرانی شده است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده در این طرح پرسش و پاسخ بازرس پنتاگون در باره فعالیت‌های گروه‌های هراس افگن در افغانستان قوت گرفتن شبکه القاعده را تأیید کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید: «تا  سال 2020، القاعده در حال قوت گرفتن در افغانستان است، در حالی که زیر محافظت طالبان به همکاری با این گروه ادامه می‌دهد. القاعده به طور گسترده یی هنوز هم به کمک‌های مالی طرفداران هم فکرش، و از طرف افرادی که معتقدند پول کمک شده آنان در حمایت از اهداف بشردوستانه یا خیریه هزینه می‌شود، وابسته است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که گروه داعش نیز از حواله به داخل و بیرون از افغانستان پول را انتقال می‌دهد.

این در حالی است که در ماه میزان سال روان هجری خورشیدی یک مقام بلندپایۀ سازمان ملل متحد گفت که رهبران برجستۀ القاعده هنوز هم در افغانستان استند و ایمن‌الظواهری، رهبر گروۀ القاعده با طالبان روابط نزدیکی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала