امرالله صالح: گزارش قاچاق پول از میدان هوایی بین‌المللی کابل بی ‌اساس است

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملی امرالله صالح: گزارش قاچاق پول از میدان هوایی بین‌المللی کابل بی ‌اساس است
 امرالله صالح: گزارش قاچاق پول از میدان هوایی بین‌المللی کابل بی ‌اساس است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌ جمهوری گزارش دفتر بازرس ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در مورد قاچاق پول از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی را رد کرده و آن‌ را شایعه خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌ جمهوری صبح امروز (سه‌شنبه، ۷ دلو) در صفحه‌ رسمی فیس ‌بوک خود نوشته است که گزارش‌ها در مورد قاچاق پول از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی بی‌اساس است، اما پول به‌صورت «سرسام آور» از مرزهای ضعیف افغانستان به بیرون قاچاق می‌شود.

صالح همچنان نوشته است پولی که از داخل افغانستان به بیرون قاچاق می‌شود، یک بخش زیاد آن از پاکستان به افغانستان و از افغانستان به بیرون انتقال داده می‌شود. او تأکید کرده است که خروج پول از بندرهای رسمی و غیررسمی یک واقعیت تلخ است که دولت تا کنون نتوانسته است آن‌را کنترل کند.

به گفته‌ی او، صرافان حدود یک سال است که با مراجعه‌ی مکرر به دولت می‌خواهند که بیرون شدن پول (اسعار) از کشور رسمیت یابد، اما از آن‌جایی‌که دولت افغانستان قانون ضد پول‌شویی را تصویب کرده، به این خواست صرافان پاسخ منفی داده شده است.

 امرالله صالح: تنها یک انتخابات در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح: تنها یک انتخابات در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد

معاون اول ریاست‌جمهوری گفته است: «قانون ضد پول‌شویی درحالی‌که مزایای زیاد دارد، اما باعث شده است که دولت کم‌ترین اشراف بر مارکت موازی و سیاه داشته باشد. مارکت موازی یعنی غیررسمی که اکنون برای آن مقرره نداریم، در بعضی ساحات و بعضی موارد بزرگ‌تر از مارکت رسمی است.»

دفتر بازرس ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) یک‌شنبه شب گزارشی را منتشر کرد که از قاچاق غیرقانونی پول نقد از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی حکایت داشت.

در این گزارش آمده است که قاچاق پول از ترمینال‌های ویژه‌ی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی ادامه دارد و مسئولان این میدان هوایی برای کنترل آن تلاش کافی نکرده‌اند.

براساس این گزارش، مسافران عادی در حال حاضر در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی از پنج ایست بازرسی عبور می‌کنند، درحالی که اموال مسافران «VIP» فقط یک بار چک می‌شود.

این گزارش همچنان گفته است که چمدان‌های کسانی که از درب «VVIP» میدان هوایی عبور می ‌کنند، اصلا بررسی نمی‌ شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала