بازداشت بیش از 150 نفر در پیوند به اعتراضات کرونایی در هالند

© REUTERS / Eva Plevierبازداشت بیش از 150 نفر در پیوند به اعتراضات کرونایی در هالند
بازداشت بیش از 150 نفر در پیوند به اعتراضات کرونایی در هالند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس هالند اعلام کرده که بیش از 150 نفر از معترضان به محدودیت های کرونایی را دستگیر کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پارتل خبری NOS  پلیس نیدرلند اعلام کرد که در جریان اقدامات آشوبگرانه که  در ارتباط با مقررات منع رفت و آمد در این کشور روی داده، بیش از 150 نفر را  بازداشت کرده است.

اعتراض‌ها در چند شهر هالند که با غارت فروشگاه‌ها و درگیری معترضان با پلیس همراه بود، از روز یک‌شنبه آغاز شده و تا کنون منجر به بازداشت بیش از صد ها نفر شد.

معترضان به اعمال محدودیت‌های جدید و سخت‌تر کرونایی از جمله منع رفت و آمد شبانه اعتراض داشتند.

پلیس برگزاری این اعتراضات را غیرقانونی دانسته و وزارت عدلیه  هالند اعلام کرده است که شورش با اعتراضات مسالمت‌آمیز یکسان نیست.

پلیس برای متفرق کردن جمعیت معترض در مرکز آمستردام، از ماشین‌های آب پاش، سگ‌های پلیس و افسران سوار بر اسب استفاده کرد.

ویلم ولدرس رئیس پلیس بازداشت 151 را اطلاع داد و گفت:در اکثر شهرهای نیدرلند آرامش دوباره حکمفرما شده است و فقط در هرتوگنبوس و روتردام هنوز ناآرام است.

پارلمان هالند هفته گذشته با استناد به این مساله که گونه جدید کرونای شناسایی شده در انگلیس، می‌تواند عامل افزایش موارد ابتلا به COVID-19 در این کشور باشد، به اعمال منع رفت و آمد در شهر‌های مختلف رای داد.

​اعتراضات به علت وضع قانون منع تردد در خیابان‌ها بوده است. مردم هالند از ساعت نه شب تا ساعت چهار و نیم بامداد از تردد در خیابان‌ها منع شده‌اند. برای نقض این مقررات جریمه‌ای بالغ بر 95 یورو تعیین شده است.

مدارس و فروشگاه‌های غیرضروری در هالند از اواسط دسامبر تعطیل شده است. رستوران‌ها در دراین کشور نیز دو ماه قبل از این تاریخ بسته شده بود.

موارد جدید ابتلا به COVID-19 در هالند به طور کلی برای یک ماه کاهش داشت و روز یکشنبه نیز مجددا کاهش یافت و به 4 هزار و 924 مورد جدید رسید.

در هالند، 944 هزار نفر به COVID-19 مبتلا و 13 هزار و 540 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала