برای اولین بار یک زن در امریکا وزیر خزانه‌داری شد

© AP Photo / Cliff OwenГлава ФРС США Джанет Йеллен в Вашингтоне
Глава ФРС США Джанет Йеллен в Вашингтоне  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سنای آمریکا جانت یلن را که از سوی رئیس جمهور بایدن برای تصدی پست وزیر خزانه‌داری این کشور معرفی شده بود، تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک جانت یلن، گزینه جو بایدن برای وزارت خزانه‌داری ایالات متحده توانست رای اعتماد مجلس سنای امریکا را در روز دوشنبه 6 دلو کسب کند و به عنوان اولین زنی شناخته شود که تا اکنون به این پست دست یافته است.

دامنه تحریم‌های امریکا؛ وزارت خزانه‌داری چهار شهروند عراقی را تحریم کرد. - اسپوتنیک افغانستان
دامنه تحریم‌های امریکا؛ وزارت خزانه‌داری چهار شهروند عراقی را تحریم کرد

سنای امریکا با 84 رای موافق در برابر 15 رای مخالف که همه آنها از میان جمهوری‌خواهان بودند، صلاحیت خانم یلن را تایید کرد.

مخالفان گزینه آقای بایدن برای وزارت خزانه‌داری ایالات متحده دلیل خود را بسته کمکی 1.9 تریلیون دالری رییس جمهور امریکا برای مقابله با تاثیرات شیوع ویروس کرونا در کشور و طرح‌های او در رابطه با مالیات و هزینه‌ کرد دولت عنوان کرده‌اند.

چاک شومر، رهبر اکثریت دمکرات در سنا، گفت که جانت یلن برای دومین بار تاریخ ‌ساز شده است چرا که هفت سال قبل نیز او به عنوان نخستین زن توانست مدیریت بانک مرکزی ایالات متحده، را در دست بگیرد.

یلن برای اجرای طرح‌های مالی جو بایدن در ارتباط با شیوع بیماری کرونا و سرمایه‌گذاری دو تریلیون دالری برای زیرساخت‌ها، تعلیم، پژوهش و پروژه‌های زیست محیطی نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

گفتنی است که جانت یلن، در سال 1967، با درجه ممتاز از گروه اقتصاد دانشگاه براون فارغ التحصیل شد و در سال 1971 دکترای خود را از دانشگاه ییل دریافت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала