منابع: دولت بایدن ماموریت خلیلزاد را تا مدت ناروشنی تمدید کرده است

© Photo / EK / EKمنابع: دولت بایدن ماموریت خلیلزاد را تا مدت ناروشنی تمدید کرده است
منابع: دولت بایدن ماموریت خلیلزاد را تا مدت ناروشنی تمدید کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع امریکایی به طلوع‌نیوز تأیید می‌کنند که حکومت جوبایدن ماموریت زلمی خلیلزاد به حیث نماینده ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان را تا زمان ناوروشنی تمدید کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، این منابع می‌گویند که حکومت جدید امریکا در حال ارزیابی توافق‌نامه صلح واشنگتن با طالبان به ویژه بررسی ضمیمه‌های این توافق‌نامه است و این بررسی تا سه هفته دیگر به پایان خواهد رسید.

پس از آغاز به کار حکومت جو بایدن در ایالات متحده، منابعی از ادامۀ ماموریت زلمی خلیلزاد به عنوان فرستاده ویژۀ آن کشور برای صلح افغانستان تا زمانی نا روشنی خبرمی‌دهند.

با این حال منابع به طلوع‌نیوز می‌گویند که حکومت جو بایدن تا حدود سه هفته دیگر بررسی توافق نامه صلح امریکا با طالبان را به پایان خواهد رساند. ازسوی یگر هم پیمانان ناتو انتظار دارند تا درنشست وزیران دفاع این پیمان درهفده‌هم ماه فبروری، توضیحات لازم درباره این که آیا شرایط برای بیرون شدن تمامی نیروهای امریکایی تا سه ماه دیگر از افغانستان فراهم است یا نه بشنوند.

لازم به ذکر است که اواخر ماه فبروری سال گذشته امریکا و طالبان طی مراسمی پس از مدت ها مذاکره توافق صلح را امضا کردند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی پس از تبادل زندانیان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала