تمرینات بزرگ چین برای "جنگ با آمریکا" بر سر تایوان

© AP Photo / Liu Rui/Xinhuaتمرینات بزرگ چین برای "جنگ با آمریکا" بر سر تایوان
تمرینات بزرگ چین برای جنگ با آمریکا بر سر تایوان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین اخیرا بزرگترین تمرینات نظامی " جنگ با آمریکا بر سر تایوان" را برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازForbes چند روز بعد از جولان کشتی های جنگی آمریکا در تنگه تایوان و دریای جنوبی، چین از برگزاری رزمایش بزرگ در این منطقه خبر داد.

نشریه اعزام بمب افکن های H-6K مجهز به موشک های ضد کشتی YJ-12 پکن به منطقه دریای جنوبی  را مورد بحث قرار داده است که با اعزام کشتی های هواپیمابر آمریکایی تئودور روزولت در منطقه، همزمان بوده است.

به گفته این مجله، بمب افکن ها برای حمله به کشتی های آمریکایی و آماده شدن برای فرود در جزیره ضروری هستند. این روزنامه می نویسد: "و اگر این جنگ شروع شود، می تواند با بمب افكن های چینی كه به سمت تایوان در حرکت هستند آغاز شود، همان طوری که ​​روز شنبه انجام شد."

روزنامه می‌افزاید 12 فروند بمب‌افکن هسته‌ای و جنگنده چینی در اقدامی هماهنگ به قدرت‌نمایی در محدوده جزایر «پراتاس» پرداختند که بخشی از حریم هوایی تایوان است.

تعقیب کشتی جنگی امریکا در تنگه تایوان از سوی چین - اسپوتنیک افغانستان
تعقیب کشتی جنگی امریکا در تنگه تایوان از سوی چین

این مجله خاطرنشان می کند  که بمب‌افکن هسته‌ای H-6K با جت جنگنده J-16 و یک هواپیمای گشت Y-8 از بخش جنوب غربی تایوان،  وارد حریم هوایی این منطقه شده‌اند.  

البته، چین به طور روزانه پروازهایی را در حدفاصل بخش جنوبی تایوان تا جزایر «پراتاس» واقع در دریای چین جنوبی که تحت کنترل تایپه است؛ انجام می‌دهد حال آنکه این بار شمار هواپیماهای جنگی که همزمان به پرواز درآمده‌اند؛ هشدارآمیز بود.

ارتش آمریکا هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرده بود یک کشتی گروه آمریکایی به رهبری کشتی جنگی تئودور روزولت روز شنبه چند روز پس از آغازبکار دولت جدید بایدن در واشنگتن به منظور حفاظت از "آزادی دریاها" وارد دریای چین جنوبی شده است.

 چین به تایوان به عنوان بخشی از تمامیت ارضی خود و به عنوان یک منطقه متمرد نگاه می‌کند حال آنکه طی 4 سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، جریان‌های جدایی طلب تایوان نیز به شدت تقویت شد.

دوری گزیدن از اصل چین واحد که از خطوط قرمز پکن به شمار می‌آید و شامل تحریک جدایی طلبان در مناطق تابع چین نظیر تایوان، هنگ کنگ و تبت است؛ بخشی از راهبرد چرخش به ایندوپاسیفیک آمریکا تلقی می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала