صالح: ملل متحد و سازمان های حقوق بشر باید پرونده جنایات طالبان را ضخیم‌تر سازند

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست ریاست جمهوری از ملل متحد و سازمان های حقوق بشر خواست تا دوسیه جنایات طالبان را ضخیم سازند و مذاکره کننده‌های این گروه را در دوحه با ثبوت‌های پولیس افغانستان رخ در رخ کنند.

به گزارش اسپوتنیک،  امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری در گزارش جلسه شش و نیم صبح روز گذشته سه‌شنبه (7 دلو) گفته که اعتراف تروریستان دستگیر شده در ناحیه چهارم را شنیدم و خواندم. آنها قرار بود یک نفر از اعضای جامعه مدنی را ترور نمایند. اسم این شخص را بخاطر محرمیت و احترام به حریم او نشر نمی‌کنیم. او بزودی به خارج کشور سفر خواهد کرد.

امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
صالح: دادستانی باید زمینه‌سازی برای فرار اختطافگر را وضاحت دهد

آقای صالح افزود، تروریستان وظیفه داشتند که او را هنگام بیرون شدن از منزل ترور کنند. دستگیر شده‌ها از اعضای گروه تروریستی طالبان استند و تعلیمات ترور را در یکی از پایگاه‌های طالبان درغزنی فرا گرفته‌اند.

او گفته، پس از بهره گیری اساسی از اعترافات آنها و به اصطلاح تخلیه اطلاعاتی، چهره‌ها و داستان آنها را با جزییات با مردم افغانستان شریک خواهیم ساخت. ادعای شرم آور و بی اساس طالب که ترور افراد ملکی کار آنها نیست دیگر شباهت به یخی دارد که در گرمای کار اطلاعاتی و پولیسی دولت جمهوری افغانستان آب شده و هیچ گردیده است.

معاون نخست بیان داشته: حالا وقت آن رسیده است که در پهلوی تشدید کارهای کشفی و پولیسی بخاطر جلوگیری از جنایات بیشتر طالبان تروریست، ملل متحد و سازمان های حقوق بشر دوسیه جنایت طالب را ضخیم سازند و مذاکره کننده های این گروه را در دوحه با این ثبوت‌ها رخ در رخ نمایند.

صالح بیان داشته، به اساس فیصله امروز جلسه قرار است به منسوبین پولیس که این دستاورد بزرگ را دارند بلندترین سپاس نامه که ما آن را سپاس نامه طلایی می‌نامیم اهدا گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала