Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

آمریکا شرایط مسکو درباره تمدید پیمان "استارت نو" را پذیرفت

© Sputnik / VitalyPodvitski Россия и США договорились продлить ДСНВ на условиях Москвы
 Россия и США договорились продлить ДСНВ на условиях Москвы - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و آمریکا یادداشت دیپلماتیکی را درباره دستیابی به توافق برای تمدید پیمان استارت-3 برای یک دوره 5 ساله مبادله کردند، پوتین و بایدن از این مسئله ابراز خرسندی کرده و تشریفات لازم در این باره طی چند روز آتی انجام خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه و ایالات متحده روز سه‌شنبه یادداشت دیپلماتیکی درباره دستیابی به توافق برای تمدید توافقنامه مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) مبادله کردند و "ولادیمیر پوتین" و "جو بایدن" روسای جمهوری روسیه و آمریکا در جریان مذاکرات تلفنی خود، در این رابطه ابراز خرسندی کردند.

به دنبال موافقت آمریکا برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به پیمان استارت- 2 ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طرح تمدید این پیمان را به دومای روسیه ارائه کرد.

شورای فدراسیون روسیه طرح تمدید 5 ساله پیمات استارت نو را تصویب کرد.

پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دوجانبه میان مسکو و واشنگتن توسط باراک اوباما رییس‌ جمهوری پیشین آمریکا و دمیتری مدودیف همتای روسی وی سال 2010 در پراگ پایتخت جمهوری چک امضاءشد.

آمریکا و روسیه طبق این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و 550 کلاهک مستقر کنند، حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال 2002 قید شد. نخستین پیمان سال 1991 منعقد شد و سال 2009 منقضی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала