Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

توکیو 2020 واکسین گسترده را در جاپان ضروری نمی‌داند

© AFP 2023 / Yoshikazu TsunoЯпонский министр Чикаге Огги и губернатор префектуры Тиба Акико Домото во время церемонии открытия второй взлетно-посадочной полосы нового международного аэропорта Токио в городе Нарита, 2002 год
Японский министр Чикаге Огги и губернатор префектуры Тиба Акико Домото во время церемонии открытия второй взлетно-посадочной полосы нового международного аэропорта Токио в городе Нарита, 2002 год - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو می‌گویند که واکسیناسیون گسترده را در جاپان برای برگزاری جشن المپیک ضروری نمی‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک؛ مسولان برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو خاطرنشان کردند که آنها نیازی به واکسیناسیون دسته جمعی در جاپان برای جشن گرفتن رویداد المپیک نمی‌دانند، زیرا آنها "برای همه سناریوهای ممکن" آماده می‌شوند.

مسئولان کمیته برگزاری این پنجشنبه عزم خود را برای سازماندهی این رویداد ورزشی در تابستان سال آینده "در هر شرایطی" تأیید کردند که همچنین شامل "عدم وجود واکسین‌های موثر" یا "عدم واکسین برای تعداد زیادی از افراد برای واکسیناسیون است.

توشیرو موتو مدیر عامل توکیو 2020 در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "میزبان می‌خواست بار دیگر شک و تردیدهایی را که در مورد این بازی‌ها دارد، به دلیل وضعیت همه گیر در جاپان و سایر نقاط جهان، پاک کند و برای رسانه‌ها روز بعد از کمیسیون اجرایی IOC که در آن راه اندازی شد، پیام مشابه نشر شد.

یوشیرو موری رئیس کمیته برگزاری پس از تایید رئیس IOC ، توماس باخ گفت که "ما اطمینان داریم که همه این تردیدها در روز افتتاحیه بازی‌ها برطرف خواهد شد" در حدس "و در تاریخ مراسم افتتاحیه 23 جولای متمرکز شده‌اند.

برگزارکنندگان جاپانی تأکید کردند که آنها طیف گسترده ای از طرح‌ها را برای امکان‌های مختلف برای تکامل همه گیری در حال بررسی هستند که بر اقدامات جلوگیری از سرایت بین ورزشکاران و حضور عموم مردم در جایگاه‌ها تأثیر می‌گذارد مواردی که باید در ماههای آینده جدی در نظر گرفته شود.

یکی از کلیدهای این امر تلقیح واکسن در بین ورزشکاران خارجی خواهد بود، اقدامی بهداشتی که IOC از آن حمایت خواهد کرد اگرچه انتظار نمی‌رود اجباری باشد و همچنین واکسیناسیون در مقیاس بزرگ در جاپان روشی که آغاز نخواهد شد تا پایان فبروری و ماه‌ها ادامه خواهد داشت.

موتو با بیان اینکه هر کشور اقدامات بهداشتی خاص خود را دارد گفت: "ما باید در مورد آماده سازی واکسن بسیار صبور باشیم." و افزود که هنوز لازم است "قبل از نتیجه گیری درباره سناریوهای مختلف آینده بحث کنیم."

به گفته موتو، کمیته برگزاری "امیدوار است که واکسن به بیشتر افراد تزریق شود" هم در جاپان و هم به ورزشکاران خارجی و بازدیدکنندگان بالقوه خارجی، اما تأکید کرد که این شرط ضروری برای برگزاری بازیها نیست.

موتو اضافه نمود: "در مورد دسترسی مسافران خارجی به این کشورها برای بازی‌ها و حضور آنها در جایگاه‌های المپیک، میزبان "انواع مختلف سناریو" را نیز از جمله برگزاری مسابقات پشت درهای بسته اداره می‌کند.

اما مدیر اجرایی کمیته برگزاری تأکید کرد که میزبان "نمی‌خواهد یک بازی بدون تماشاگر برگزار کنند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала