Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مرد افسانه‌ای فوتبال ایتالیا 43 شد

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر بوفون دروزاره بان یوونتوس
بوفون دروزاره بان یوونتوس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جی‌جی بوفون دروازه‌بان افسانه‌ای ایتالیا پا به 43 سالگی گذاشت و می‌گوید که با یوونتوس تا 44 سالگی بازی خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک؛ جانلوئیجی بوفون در حال حاضر در یوونتوس و فراتر از آن افسانه است. دروازه‌بان برجسته جام جهانی ایتالیا امروز 43 ساله شد اما او هنوز در سطح بالایی بازی می‌کند.

طرفداران فوتبال ایتالیا در دهه 1990 در کارارا، این ستاره متولد 28 جنوری 1978 را از دوران پارما به یاد می‌آورند، درست در دهه 2000 از جمله قهرمانی در جام جهانی 2006 و تا کنون.

بوفون در 26 سال حرفه‌ای خود به افسانه‌ای تبدیل شده که از رقابت‌ها و مرزها عبور می‌کند و یکی از شناخته شده‌ترین بازیکنان جهان است.

قدرت اراده و اخلاق کاری وی باعث شده که او تا سن 43 به بازی ادامه دهد و اکنون در یوونتوس به عنوان پشتیبان دروازه‌بان شزنی بازی می‌کند.

لاگاتزتا دلو اسپورت در گزارشی آورده؛ بوفون می‌خواهد فراتر از قرارداد فعلی خود که 30 جون سال جاری به پایان می‌رسد ادامه دهد.

در صورت تمدید مجدد، او تا 44 سالگی بازی خواهد کرد و تهدید به پیشی گرفتن از مارکو بالوتا به عنوان مسن ترین دروازه‌بان سری A با 44 سال و 38 روز سن می‌باشد.

بالوتا همچنین 43 سال و 252 روز سابقه بازی در لیگ قهرمانان را دارد.

دوران حرفه‌ای بوفون

فعالیت حرفه‌ای وی از 19 نوامبر 1995 در پارما آغاز شد. او با کرواسیاتی موفق به کسب جام یوفا 1999 شد و سپس راهی یوونتوس گردید.

بوفون حتی در سری B با بیانکونری بازی کرد، علی رغم اینکه به تازگی قهرمان جام جهانی نشده بود، زیرا آنها به دلیل سهم خود در رسوایی تاسیس بازی کالچیوپولی به سری B سقوط کردند.

هرچند که این بازیکن ایتالیایی مدتی را از تورین دور کرده بود، در حالی که یک فصل را با پاری سن ژرمن در 2018/19 سپری کرد و آنجا قهرمان فرانسه شد.

اما احساس نمی‌کرد روزهای بازی‌اش تمام شده و در سال 2019 به یوونتوس بازگشت.

وی در حال حاضر 922 بازی در یووه انجام داده و 176 بازی ملی حیرت انگیز دارد که باعث می‌شود از این حیث او بهترین بازیکن ایتالیا باشد.

او در این فصل فقط 6 بازی بین سری A، کوپا ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا دارد، حتی در پیروزی 3-0 صفر یووه در نیوکمپ درون دروازه ایستاد و مسی باز هم نتوانست به او گل بزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала