وزیر خارجه امریکا: ماموریت خلیل‌زاد در افغانستان ادامه می‌یابد

© Photo / U.S. Special Representative Zalmay Khalilzadوزیر خارجه امریکا: ماموریت خلیل‌زاد در افغانستان ادامه می‌یابد
وزیر خارجه امریکا: ماموریت خلیل‌زاد در افغانستان ادامه می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا در نخستین نشست خبری‌اش تایید کرده که آقای خلیل‌زاد همچنان به عنوان نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به کارش ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا تأیید کرده‌است که از زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان خواسته‌است تا به‌کارش در روند صلح افغانستان، ادامه دهد.

او به خبرنگاران در این باره گفت: «بلی! ما از او خواسته‌ایم که این کار حیاتی را ادامه دهد».

دو روز پیش، منابع امریکایی تأیید کردند که حکومت جوبایدن، مأموریت خلیل‌زاد را تا زمان نا روشنی، تمدید کرده‌است.

این منابع می‌گویند که حکومت تازۀ امریکا در حال ارزیابی توافقنامۀ صلح  واشنگتن با طالبان به ویژه بررسی ضمیمه‌های این توافقنامه است و این بررسی تا سه هفتۀ دیگر، به پایان خواهد رسید.

حکومت افغانستان در دورۀ کاری خلیل‌زاد در 18 ماه گذشته از آن چه که توقف رایزنی‌ها میان کابل و واشنگتن دربارۀ صلح گفته‌است، انتقاد کرده‌است، اما پس از تماس تلیفونی هفتۀ گذشته مشاور امنیت ملی جوبایدن با همتای افغان‌اش، حکومت از آغاز دوباره این رایزنی‌ها، خبر  داد.

خلیل‌زاد هنگامی که ماه گذشته از کابل دیدار کرد، با وجود گفتگو با تمامی چهره‌های اثرگذار سیاسی نتوانست با رئیس‌جمهورغنی ببیند.

برخی ازسیاست گران درآن زمان ناخشنودی ارگ را ازچه‌گونه‌گی تلاش‌های خلیل‌زاد، علت حاضر نشدن رییس‌جمهور برای گفتگو با آقای خلیل‌زاد گفتند.

از سوی یگر، هم‌پیمانان ناتو انتظار دارند تا در نشست وزیران دفاع این پیمان درهفده‌هم ماه فبروری، توضیحات لازم دربارۀ این که آیا شرایط برای بیرون شدن تمامی نیروهای امریکایی تا سه ماه دیگر از افغانستان فراهم است یا نه بشنوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала