دانشمندان در صدد منشا ویروس کرونا؛ تحقیقات در ووهان آغاز شد

© AFP 2023 / Nicolas Asfouriدانشمندان در صدد منشا ویروس کرونا؛ تحقیقات در ووهان آغاز شد
دانشمندان در صدد منشا ویروس کرونا؛ تحقیقات در ووهان آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تیم بین المللی از سازمان جهانی بهداشت، تحقیقات خود را در شهر ووهان چین در مورد چگونگی شروع همه‌گیری جهانی ویروس کرونا آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان که برای تحقیق درمورد منشا ویروس کرونا، به چین سفر کرده بودند، امروز از قرنطینه خارج شدند و تحقیقات خود را در شهر ووهان چین در مورد چگونگی شروع همه‌گیری جهانی ویروس کرونا آغاز کرد.

استفاده از تست مقعدی کرونا در چین  - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از تست مقعدی کرونا در چین

این گروه تحقیقاتی تاریخ 14 جنوری وارد چین شدند و حدود 14 روز را در قرنطین به سر بردند.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است: "قرنطینه چهارده روزه گروه متخصصان بین المللی سازمان صحی جهان، امروز به پایان رسید و سپس آنها به همکاری با طرف چینی برای همکاری در مورد منشا ویروس ادامه خواهند داد."
این تیم قصد دارد از یک بازار فروش مواد غذایی دریایی مرتبط با تعدادی از بیماران کووید-19 که در مرحله اولیه شیوع ویروس کرونا مبتلا شدند و همچنین «موسسه ویروس شناسی ووهان» که بنا به گفته مقامات امریکایی این ویروس احتمالا از آنجا به بیرون راه یافته باشد بازرسی کنند.
این در حالی است که اگرچه همه‌گیری کووید-19 از چین شروع شد اما هیچ شواهد علمی وجود ندارد که ثابت کند منشاء این ویروس کشور چین بوده است حال آنکه اکنون نیز گونه جدید ویروس که به «کرونای انگلیسی» مشهور شده به سرعت در حال انتشار در جهان است اما هیچ کشوری دولت لندن را از بابت این امر مقصر نمی‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала