واکنش امارات به تصمیم بایدن برای توقف فروش اف-35 به ابوظبی

© Fotolia / Sophie Jamesواکنش امارات به تصمیم بایدن برای توقف فروش اف-35 به ابوظبی
واکنش امارات به تصمیم بایدن برای توقف فروش اف-35 به ابوظبی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر امارات در واشنگتن چهارشنبه شب به توقف موقت دولت جوبایدن برای فروش جنگنده‌های اف-35 به کشورش واکنش نشان داد و خواستار تجدید نظر تیم جدید در کاخ سفید در سیاست‌های امریکا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العام، یوسف بن العتبیه، سفیر امارات در واشنگتن در بیانیه‌ای که چهارشنبه شب در حساب توییتر نمایندگی دیپلماتیک این کشور منتشر شد، نسبت به تلاش‌های مشترک برای کاهش تنش و ازسرگیری گفتگوها در منطقه استقبال کرده است.

وی افزود: امارات متحده عربی در مورد رویکرد جامع برای دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه با دولت بایدن همکاری نزدیک خواهد داشت.

العتبیه نوشت: همان‌طور که در دوره پیش از انتقال قدرت روی داد ( قراداد فروش اف-35 با امارات منعقد شد) دولت ابوظبی انتظار دارد که سیاست کنونی از سوی دولت جدید ایالات متحده بازنگری شود، به ویژه آن که پرونده اف-35، پرونده‌ای بسیار بزرگ‌تر از فروش تجهیزات نظامی به یک متحد است.

سفیر امارات در واشنگتن مدعی شد: توافق (فروش اف-35) برای امارات و امریکا به یک میزان می‌تواند یک عامل بازدارنده قوی برای مقابله با هرگونه حمله و تجاوز بوده وبه موازات گفتگوها و همکاری جدید امنیتی، این موضوع می‌تواند در اطمینان بخشیدن به متحدان منطقه‌ای واشنگتن نیز سهیم باشد.

این واکنش ساعاتی پس از آن اعلام می‌شود که دولت بایدن فروش سلاح به عربستان و جنگنده‌های اف‌-35 به امارات را به حالت تعلیق درآورد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام رسمی در وزارت خارجه امریکا گفت که واشنگتن به‌طور موقت ارسال و فروش برخی از تجهیزات دفاعی امریکایی را به عربستان و امارات متوقف می‌کند.

وی افزود، این موضوع فرصتی را در اختیار مسوولان جدید قرار می‌دهد تا این قراردادها را بررسی کنند.

چند روز مانده به مراسم تحلیف جو بایدن رییس جمهوری جدید امریکا، دونالد ترامپ با فروش 50 فروند جنگنده اف-35 به امارات عربی متحده به ارزش 23 میلیارد دالر موافقت کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала