Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

8.5 میلیارد ضرر مالی در انتظار فوتبال اروپا

© REUTERS / Massimo Pincaورزشگاه خانگی یوونتوس Juventus-Napoli müsabakası
ورزشگاه خانگی یوونتوس Juventus-Napoli müsabakası - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آندره آنیلی رییس یوونتوس معتقد است که تصویر مالی باشگاه‌های اروپا به اساس گزارشات هفته، "بسیار بدتر" است.

به گزارش اسپوتنیک؛ آندره آنیلی رییس متمول یوونتوس انتظار ندارد هواداران در این فصل به ورزشگاه‌ها بازگردند و بیم دارد خسارات وارده برای باشگاه‌های اروپایی به دلیل بحران کرونا به 8.5 میلیارد یورو برسد.

این هفته "لیگ پول فوتبال دلویت" گزارش داد که پیش بینی می‌شود 20 باشگاه ثروتمند اروپا در پایان فصل 21-2020 به دلیل همه گیری بیش از 2 میلیارد یورو ضرر کنند.

کمبود درآمد روز مسابقه با بازی‌هایی که پشت درهای بسته انجام می‌شود و درآمد کمتر از پخش باشگاه‌های سراسر قاره را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

آنیلی رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا، تصور نمی‌کند هواداران این فصل برای تماشای تیم‌هایشان برگردند و معتقد است که تصویر مالی نسبت به آنچه دلویت ترسیم کرده، تاریک‌تر است.

روز چهارشنبه آنیلی در سمینار فوتبال نیوز تانک در مورد بحران فوتبال صحبت گفت: "نظر قطعی من این است که ما درک واقعی این بحران را برای باشگاه‌ها فقط در پایان فصل درک خواهیم کرد. من مطالعه Deloitte را دیدم که دیروز منتشر شد. من در حال جستجوی اطلاعات 20 باشگاه برتر بودم که به موجب آنها در فصل 2019-2020 موفق به کسب 1.1 میلیارد یورو شدیم و برآورد فقط برای آن 20 باشگاه 2 میلیارد یورو بود از دو سال ترکیبی."

وی اضافه کرد: "فکر می‌کنم خیلی بدتر از این خواهد بود. فصل 2019-2020 فقط سه یا چهار ماه بحران دارد، استادیوم‌های خالی، هوادار، تخفیف تجاری، پخش تخفیف در حالی که همانطور که اکنون از نظر من به نظر می‌رسد؛ 2020-21 یک فصل کامل بدون هواداران در استادیوم‌ها خواهد بود. ما در وسط (شیوع) قرار داریم. برخی از آنها خارج شده اند، آلمانی‌ها خارج شده اند، آنها 10 درصد ارزش از دست داده اند. ما شاهد هستیم که پخش کنندگان بین المللی حقوق خود را پرداخت نمی‌کنند. و بنابراین فکر می‌کنم این فصل خیلی بدتر خواهد بود. این خیلی بدتر از آنچه دیده‌ایم خواهد بود."

رییس یووه افزود: "هنگامی که من به بهترین اطلاعاتی که تاکنون داشته‌ام نگاه می‌کنم ما در حال بررسی ضرر و زیان صنعت برای منطقه هستیم که از 6.5 تا 8.5 میلیارد یورو برای دو سال ترکیب شده و حدود 360 باشگاه در به تزریق پول نقد اعم از بدهی یا حقوق صاحبان سهام در طی این دو سال با مبلغ 6 میلیارد یورو است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала