سخنگوی طالبان: ادعای امریکا درباره عمل نکردن طالبان به توافقنامه دوحه درست نیست

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutسخنگوی طالبان: ادعای امریکا درباره عمل نکردن طالبان به توافقنامه دوحه درست نیست
سخنگوی طالبان: ادعای امریکا درباره عمل نکردن طالبان به توافقنامه دوحه درست نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان درباره سخنان وزارت دفاع امریکا گفت، که ادعای وزارت دفاع امریکا که گویا امارت اسلامی بر توافقنامه دوحه عمل نکرده است، حقیقت ندارد.
پنتاگون: گروه طالبان به پیمان شان با امریکا عمل نکرده اند - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: گروه طالبان به پیمان شان با امریکا عمل نکرده اند

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان با رد ادعای پنتاگون در تویترش نوشت: امارت اسلامی به همه بند های توافقنامه دوحه تعهد دارد و از طرف خود آنرا عملی مینماید.

او در ادامه تویترش نوشته است، که عملی نمودن پيمان دوحه یگانه راه حل معضله کنونی است.

او افزوده است، که از جهت امریکایی هم میخواهیم که پيمان دوحه را رعایت کند.

​یادآوری می کنیم، که پیش از این جان کِربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، روز پنجشنبه در نخستین نشست خبری اش گفت، که طالبان به تعهدات شان به کاهش خشونت و دست کشیدن از پیوند با القاعده عمل نکرده اند. 

او گفت، که بی عملی شدن تعهدات طالبان، دیدن یک راه مشخص برای یک توافق سیاسی دشوار است؛ اما امریکا هنوز هم به این توافقنامه پابند است.

او همچنان گفته بود، که تصمیم درباره سطح نیروهای امریکایی در افغانستان، به نیازهای امنیتی و شرایط بستگی دارد و امریکا در باره صفر ساختن شمار نیروهایش در افغانستان، با همکاران و متحدانش مشوره می کند. 

او گفت: «طالبان به تعهدات شان عمل نکرده اند. بدون عملی شدن تعهدات شان در نکوهش تروریزم و توقف حمله های خشن بر نیروهای امنیتی افغانستان، و بر مردم افغانستان، این بسیار دشوار است تا راه مشخصی را برای یک راه حل از طریق گفتگو ببینیم».

او گفت، که ایالات متحده امریکا به تلاش برای رسیدن به یک راه حل از طریق گفتگوها میان طالبان و حکومت افغانستان متعهد باقی می ماند. 

او افزود: «چیزی که من می خواهم بگویم این است که هر تصمیمی در باره شمار سربازان در افغانستان وابسته به نیازهای امنیتی ما خواهد بود... و نیز وابسته به شرایط خواهند بود».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала