طالبان چی وقت به افغانستان برمی‌گردند؟

© Sputnikطالبان چی وقت به افغانستان برمی‌گردند؟
طالبان چی وقت به افغانستان برمی‌گردند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سیاسی طالبان زمان برگشت رهبری طالبان به افغانستان را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یاسین ضیا، رییس ستاد ارتش افغانستان در واکنش به گفته‌های دبیر شورای امنیت ایران، گفته روز گذشته واکنش نشان داد و گفت که طالب در برابر مردم افغانستان می‌جنگد نه امریکا.
آقای ضیا به توییت دبیر شورای امنیت ایران نوشت: متأسفانه درک و فهم شما به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نسبت به جنگ جاری در افغانستان نادرست است. طالب در برابر امریکا نی، بلکه در برابر مردم افغانستان می‌جنگد. ما در برابر هر گروه از دشمنان مردم افغانستان با قاطعیت عمل می‌کنیم.
در همین حال عباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان به خبرنگار اسپوتنیک، در مورد گفته‌های یاسین ضیا گفت: این نظریاتی است که میان آنها تبادله شده، من می‌گم که جنگی که بیست سال در افغانستان وجود داشت در مقابل امریکایی‌ها بود و جنگ ما تاوقتی ادامه پیدا خواهد کرد که آنها توافق‌نامه را تطبیق کنند و نیروهای خود را از افغانستان بیرون کنند.
این عضو رهبری طالبان، از ریاست جدید امریکا می‌خواهد که توافق نامه را عملی بسازند.
عباس استانکزی در پاسخ به سوالی که طالبان به افغانستان چی وقت بر خواهند گشت گفت: "وقتی در افغانستان صلح بیاید و یک حکومت جدید اسلامی روی کار شود برمی‌گردیم و وطن خودماست."
گفتنیست که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در توییتی گفته بود: در ملاقات با هیئت سیاسی طالبان، رهبران این گروه را در مبارزه با امریکا مصمم دیدم. کسی که سیزده سال در گوانتانامو زیر شکنجه‌های آنان بوده، مبارزه با امریکا در منطقه را کنار نگذاشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала