درگیری‌ها در بهسود؛ عبدالله به حکومت:  قضیه را بررسی کنید

© @Dr.AbdullahAbdullah/FBدرگیری‌ها در بهسود؛ عبدالله به حکومت:  قضیه را بررسی کنید
درگیری‌ها در بهسود؛ عبدالله به حکومت:  قضیه را بررسی کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای مصالحه ملی، با ابراز تاسف از شهید و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور در بهسود از حکومت خواست تا هرچه زودتر از راه مسالمت آمیز این مسئله را حل کند. 

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی با نشر اعلامیه‌ای با خانواده کشته‌ شدگان در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک، ابراز همدردی کرده و به قربانیان این حادثه بهشت برین و برای زخمیان شفای عاجل خواهان شد.

در اعلامیه آقای عبدالله آمده است: "مردم شریف و متدین حصه‌ی اول بهسود و خانواده‌های قربانیان را در این لحظات حساس و سرنوشت‌ساز که بیش‌تر از هر زمانی به وحدت و اتحاد نیاز داریم به صبر و حوصله‌مندی و یافتن راه‌ حل مسالمت‌آمیز از طریق مذاکره و گفت‌وگو فرامی‌خوانیم."

حمله و تیراندازی معترضان در بهسود میدان‌وردک - اسپوتنیک افغانستان
حمله و تیراندازی به معترضان در بهسود میدان‌وردک

رئیس شورای مصالحه ملی در عین حال از حکومت و مسئولان افغانستان خواسته است که این قضیه را تحقیق و بررسی نمایند و با عاملان و مسوولان حوادث برخورد قانونی صورت گیرد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، محمد حسین توانا؛ سخنگوی «جبهه مقاومت» در بهسود با ارسال پیامی به رسانه‌ها گفته بود، که نیروهای حکومتی افراد ملکی شامل محاسن‌سفیدان و جوانان را به گلوله بسته‌اند و چندین ساعت زخمیان و جسدهای شهیدان را گروگان گرفته بودند.

به گفته او، نیروهای جبهه مقاومت چندین ساعت، هیچ‌گونه تیراندازی و درگیری با نیروهای دولتی نداشته. آقای توانا به تازگی از آغاز درگیری‌ها میان نیروهای مردمی و دولتی در این ولسوالی خبر داده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала