سناریوی حمله ناتو به کالینینگراد روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationسناریوی حمله ناتو به کالینینگراد روسیه
سناریوی حمله ناتو به کالینینگراد روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان امریکایی در یک مقاله جدید سناریوی حمله سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به کالینینگراد روسیه را توصیف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان امریکایی می‌گویند که سناریوی حمله پیشگیرانه ناتو به منطقه کالینینگراد روسیه شامل حذف چهار هدف اصلی در منطقه است. این مقاله در وب سایت سازمان امریکایی مرکز تجزیه و تحلیل نیروی دریایی منتشر شده است.

طرح امریکا برای عبور از سپر ضد راکتی کالینینگراد روسیه - اسپوتنیک افغانستان
طرح امریکا برای عبور از سپر ضد راکتی کالینینگراد روسیه

صحبت راجع به انهدام پرتاب راکت های بالستیک کوتاه برد با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای (از جمله سیستم راکتی اسکندر) است. علاوه بر این، کارشناسان هدف از چنین حمله‌ای را آسیب رساندن به ناوگان بالتیک، از بین بردن سیستم‌های دفاع هوایی اس-400 تریومف و نیروهای روسی در منطقه کالینینگراد دانستند. یک حمله پیشگیرانه، همانطور که مشخص شد، برای تامین امنیت در کشورهای بالتیک ضروری است.

در سناریو پیشنهاد شده است که سیستم‌های دفاع هوایی روسیه توسط طیاره‌های بدون سرنشین شناسایی و توسط راکت انداز (WR-40 Langusta) منهدم شوند. کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که از تجربه خنثی سازی پرتابگرهای R-17  که در جریان جنگ خلیج فارس استفاده شد، برای نابودی سیستم راکتی اسکندر استفاده شود.

کارشناسان عوامل «پیروزی ناتو» در صورت درگیری احتمالی را «سرعت و غافلگیری» نامیده‌اند.

در مقاله آمده است که «نیروهای که در مرز روسیه جمع شده‌اند باید از منطقه جنگلی و پر از دریاچه عبور کنند».

در عین حال، نویسندگان این مقاله معتقدند که یک جنگ تمام عیار بسیار بعید است.

در اوایل این هفته، دانشمندان دانشگاه راتگرز در امریکا دریافتند که یک جنگ گسترده هسته‌ای منجر به تغییرات قابل توجه اقلیمی در این سیاره خواهد شد. اقیانوس آرام بیشترین آسیب را خواهد دید.

در ماه دسمبر، نشریه نشنال اینترست دلایل احتمالی درگیری مسلحانه بین روسیه و ناتو را نام برد. به گفته این نشریه، روابط بین مسکو و اتحاد به قدری متشنج است که هر حادثه سوء تعبیر شده می‌تواند طرفین را به حالت «جنگ تصادفی» سوق دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала