سامانه دفاع هوایی «پنتسیر» دزدی شده ای روسی به امریکا انتقال داده می شود

© Sputnik / Press service of the Western Military District of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه دفاع هوایی «پنتسیر» دزدی شده ای روسی به امریکا انتقال داده می شود
سامانه دفاع هوایی «پنتسیر» دزدی شده ای روسی به امریکا انتقال داده می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سامانه راکتی ضد هوایی «پنتسیر» که در لیبیا دزدی شده بود، به امریکا انتقال داده می شود. 
خودداری پنتاگون از اظهار نظر درباره ربودن سامانه دفاع هوایی «پنتسیر» روسی  - اسپوتنیک افغانستان
خودداری پنتاگون از اظهار نظر درباره ربودن سامانه دفاع هوایی «پنتسیر» روسی 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Popular Mechanics، سامانه راکتی ضد هوایی Pantsir-C1 (ZRPK) که در لیبیا دزدی شده بود، قرار است به پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده رایت-پترسون در اوهایو منتقل شود. 
به گفته این مجله، مرکز ملی اطلاعات هوافضای ایالات متحده در قلمرو پایگاه واقع شده است، که افزون بر سایر موارد، در مطالعه نمونه تجهیزات نظامی خارجی تخصص دارد. رسانه ها اذعان می کنند، که «پنتسیر» برای بررسی اصول عملکرد آن، در آنجا تجزیه و دوباره ساخته می شود.
پیش از این، روزنامه انگلیسی تایمز مقاله ای منتشر کرد، که طبق آن سال گذشته در لیبیا ، یک سیستم راکتی ضد هوایی خودران روسی Pantsir-C1 ، خریداری شده توسط امارات متحده عربی، در میدان جنگ توقیف شد، پس از آن مخفیانه به یک پایگاه هوایی ناتو در آلمان انتقال داده شد.
به گفته نویسندگان مطالب، برای انتقال سیستم پدافند هوایی به پایگاه هوایی رامشتاین، یک گروهان ویژه با هواپیمای حمل و نقل نظامی آمریکایی C-17 Globemaster وارد میدان هوایی زووار شدند. خاطرنشان می شود، که امارات متحده عربی ادعا می کند ابتدا سیستم دفاع هوایی را از روسیه به دست آورد و سپس برای پشتیبانی از نیروهای وفادار به مارشال خلیفه حفتر به لیبیا فرستاده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала