ستاد مردمی پشتیبانی از قربانیان بهسود: اگر دولت عقب نشینی نکند، اعتراضات را گسترش می‌دهیم

© facebook Muqawemat Behsod ستاد مردمی پشتیبانی از قربانیان بهسود: اگر دولت عقب نشینی نکند، اعتراضات را گسترش می‌دهیم
ستاد مردمی پشتیبانی از قربانیان بهسود: اگر دولت عقب نشینی نکند، اعتراضات را گسترش می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاد مردمی پشتیبانی از قربانیان بهسود از دولت مرکزی خواستار عقب‌نشینی نیروهای دولتی از ولسوالی بهسود شده است.

نمایندگان مجلس: نسل‌کشی قومی در برابر پشتیبانان نظام را پایان دهید - اسپوتنیک افغانستان
آغاز جنگ در بهسود/ نمایندگان مجلس: نسل‌کشی قومی در برابر پشتیبانان نظام را پایان دهید
به گزارش اسپوتنیک، ستاد مردمی پشتیبانی از قربانیان بهسود از دولت مرکزی خواستار عقب‌نشینی نیروهای دولتی از ولسوالی بهسود شده و هشدار داده است، که اگر این نیروها عقب‌نشینی نکنند، اعتراضات را گسترش می‌دهند.

ستاد مردمی پشتیبانی از قربانیان بهسود، امروز شنبه، ۱۱ دلو با صدور قطع‌نامه‌ای گفته‌است، که طارق آرین؛ سخنگوی وزارت داخله، با طرح توطئه و «مسلح غیرمسئول» خواندن غیر نظامیان، در تلاش برای مقصر دانستن مردم، منحرف‌ساختن اذهان عامه و توجیه «جنایت ضد بشری» در بهسود است.

این ستاد هشدار داده است، که در صورت عقب‌نشینی نکردن نیروهای امنیتی و دست نکشیدن آنان از حمله بر مردم،‌ اعتراضات در بهسود گسترده‌تر می‌شود، که در این صورت، مسئول عواقب آن حکومت و مسئولان امنیتی خواهند بود.

این در حالی است، که وزارت داخله به تازگی اعلام کرده‌ که که یک هیأت به‌منظور بررسی همه‌جانبه‌ رویداد ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک به منطقه اعزام می‌شود.

طارق آرین؛ سخنگوی وزارت داخله گفته‌است، که فرمانده پولیس میدان‌وردک از چند روز به این طرف به‌خاطر معرفی فرماندهان جدید پولیس برای ولسوالی‌های حصه اول و دوم بهسود و تحکیم پاسگاه‌های پولیس به این دو ولسوالی رفته‌بود.

آقای آرین گفته‌است: «افراد مسلح غیر مسئول وابسته به علی‌پور با حضور در این ساحات، مانع حضور و فعالیت نیروهای امنیتی و پولیس شده‌اند.»

او افزوده‌است که امروز شماری از افراد علی‌پور در مقابل تعمیر ولسوالی بهسود تجمع کرده‌بودند و بر نیروهای امنیتی و مردم شلیک کردند.

طبق اظهارات آرین، بر اثر این «آشوب» زیر نام تظاهرات، شماری از نیروهای امنیتی و پنج تن از باشندگان محلی زخمی شده‌اند. آرین افزوده که در جریان درگیری‌ها، ۹ تن از افراد علی‌پور کشته و هفت نفر دیگر آن‌ها زخمی شده‌اند.

این در حالیست، که محمد حسین توانا سخنگوی جبهه مقاومت برای عدالت، امروز از درگیری میان نیروهای دولتی و جبهه مقاومت خبر داده است. 

تیراندازی پولیس بر مردم
اما مهدی راسخ؛ نماینده مردم میدان وردک در مجلس، امروز شنبه، ۱۱ دلو در یک نشست خبری گفت، که درگیری میان نیروهای امنیتی و مردمان مسلح در ولسوالی بهسود جریان دارد.

راسخ افزود، که معترضانی که از چند روز به این‌سو در مرکز ولسوالی حصه‌ اول جمع شدند، از سوی پولیس بر آن‌ها شلیک شده‌است.

به گفته‌ او، از چند روز به این طرف، حضور نیروهای مسلح دولتی به هدف نامعلوم در بهسود ادامه دارد و مردم به‌خاطر رفع نگرانی‌شان روز گذشته در یک تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز خواهان وضاحت در این مورد شدند؛ اما اعتراض آن‌ها با حمله نیروهای امنیتی روبه رو شده‌است.

این عضو مجلس نمایندگان گفت، که افراد مسلح علی‌پور در این درگیری‌ها دخیل نیستند و اگر حکومت دست از این عملیات برندارد، همه مردم با نیروهای دولتی درگیر خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала