محب: حکومت موقت فرصت دایمی برای مداخله "خارجی" است

© Photo / دفتر شورای امنیت افغانستانحمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان
حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور می‌گوید، حکومت موقت یک برنامه "خارجی است و ایجاد چنین یک حکومت به معنای فرصت دایمی برای مداخله بیگانه‌گان است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از مخالفت مجدد محمداشرف غنی، رئیس جمهور کشور با تشکیل حکومت موقت و اعلام اینکه تجربه حکومت موقت «خون‌ریزی و ویرانی» بوده است، حمد الله محب مشاور امنیت ملی او نیز می‌گوید که حکومت موقت به معنای فرصت دایمی برای مداخله بیگانه‌گان است.

آقای روز شنبه، (11دلو) در یک رشته توییت نوشت، کسانی که با وجود مذاکرات صلح دست از «جان و مال» مردم برداشته‌‌اند، باید بدانند که مردم به ارزش مردم‌سالاری و نظام را فهمیده‌اند.

به گفته او، دیگر زمان و موقع تطبیق اجندای بیگانه‌ در کشور وجود ندارد.

استانکزی: اگر اشرف غنی استعفا کند صلح می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
استانکزی: اگر اشرف غنی استعفا کند صلح می‌کنیم

محب این سخنان را در واکنش به اظهارات محمدعباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر مطرح کرده است. او روز پنج‌شنبه در مسکو اعلام کرد که اگر اشرف غنی استعفا کند، طالبان حاضر هستند که صلح و با حکومت جدید کار کنند.

حمدالله محب نوشته است که حکومت موقت به معنای فرصت دایمی برای مداخله بیگانه‌گان است.

به گفته او، اگر طالبان از مشروعیت مردمی و دینی و اراده داخلی برخوردار بودند، مذاکرات بین‌الافغانی براساس آتش‌بس ادامه می‌یافت.

هرچند هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان در دوحه حضور دارند، اما مذاکرات جدی بین دو طرف هنوز آغاز نشده است.

هفته گذشته نادر نادری، سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده دولت در قطر اعلام کرد که طالبان از چندین روز به این سو آماده مذاکره‌ نشده‌اند.

از جانب دیگر، هم‌زمان با شروع دور دوم مذاکرات بحث تشکیل حکومت موقت نیز برسر زبان‌ها افتاده است و در برخی از محافل سیاسی از آن نام برده می‌شود.

محمداشرف غنی با تشکیل حکومت موقت در کشور به صورت جدی مخالفت کرده است.

رئیس جمهور غنیشام روز پنج‌شنبه در نشست آنلاین انستیتوت اطلاعاتی اسپین امریکا گفته است که تجربه حکومت موقت «خون‌ریزی و ویرانی» بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала