Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

موانع تکمیل شدن برنابئوی جدید چیست؟

© AFP 2023 / JAVIER SORIANOSpanish National Police (File)
Spanish National Police (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه بریتانیایی تایمز در گزارشی از دلایل به تاخیر افتادن برنابئوی جدید پرده برداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه تایمز در گزارشی اختصاصی و هجده صفحه ای به جزئیات طرح سوپرلیگ اروپا اشاره کرد که باشگاه های اروپا و شخص فلورنتینو پرز از حامیان آن هستند.

 در حقیقت قرار است که 15 باشگاه اصلی و موسس مسابقات هر کدام 350 میلیون یورو دریافت کنند و از سویی مبلغ 3500 میلیون یورو بین 18 تا 20 باشگاه حضار در بازیها تقسیم خواهد شد که بدین ترتیب می توان گفت که سوپرلیگ به باشگاهی نظیر رئال مادرید 583 میلیون یورو می رساند آن هم در حالی که رئال برای بازسازی برنابئو 570 میلیون یورو وام گرفته است. در واقع می توان گفت که سوپرلیگ اروپا توانسته می تواند پول ساخت برنابئو را جبران کند.

باشگاه های بزرگ اروپا شامل رئال و بارسا از حامیان این طرح هستند و با وجود مخالفت فیفا و یوفا حس می کنند که این تورنمنت از نظر مالی خیلی به آنها کمک می کند.

حامیان مسابقات در نظر دارند که به تمامی پانزده تیم موسس مسابقات (شش تا انگلیس، سه تا اسپانیا، سه تا ایتالیا، دو تا آلمان و پی اس جی از فرانسه) 350 میلیون یورو بپردازند. این پانزده باشگاه همواره پای ثابت مسابقات خواهند بود.

​از سویی 3500 میلیون یورو هم بین باشگاه های حاضر درمسابقات برای بهبود تجهیزاتشان خواهد رسید که 15 باشگاه موسس بازیها هر کدام 233 میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

 در حقیقت این مسابقات قرار است که جایگزین چمپیونزلیگ شود که تیم های بزرگ اروپا در دو گروه ده تیمی به صورت رفت و برگشتی با هم بازی می کنند که چهار تیم برتر هر گروه به یک چهارم نهایی می رسند و مراحل یک چهارم و نیمه نهایی رفت و برگشتی خواهند بود و فینال تک بازی.

 بدین ترتیب تیم ها حداقل 18 و حداکثر 23 بازی خواهند داشت. این تورنمنت از نظر حق پخش کمک بیشتری به باشگاه ها می کند که باشگاه ها می توانند برخی بازیها را از طریق وبسایت خود پخش کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала