اتحادیه اروپا: مسوول بیشتر خشونت‌های هدفمند طالبان استند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا: مسوول بیشتر خشونت‌های هدفمند طالبان استند
اتحادیه اروپا: مسوول بیشتر خشونت‌های هدفمند طالبان استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اعلامیه مشترک اتحادیه اروپا، ناتو و نماینده‌گی‌های دیپلوماتیک شماری از کشورها، از طالبان خواسته شده‌است که این خشونت‌ها را پایان دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اتحادیه اروپا، ناتو و نماینده‌گی‌های دیپلوماتیک شماری از کشورهای امریکایی و اروپایی در افغانستان امروز (یک‌شنبه، 12 دلو) در یک اعلامیه مشترک، می‌گویند که طالبان مسؤول بیشتر خشونت‌های هدفمند استند.

افزایش ترورهای هدفمند؛ خبرنگاران سرشناس افغانتسان ترک وطن ‌می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
افزایش ترورهای هدفمند؛ خبرنگاران سرشناس افغانتسان ترک وطن ‌می‌کنند

در این اعلامیه مشترک اتحادیه اروپا، ناتو و نماینده‌گی‌های دیپلوماتیک آسترالیا، کانادا، جمهوری چک، دنمارک، فنلند، فرانسه، آلمان، هالند، اسپانیا، سویدن، بریتانیا، ایتالیا و ایالات متحده، ادامۀ ترورها، آدم ربایی‌ها، و تخریب زیرساخت‌های حیاتی نکوهش شده و گفته شده‌است که این خشونت‌ها جامعۀ مدنی، قضایی، رسانه‌یی، مذهبی، پزشکی و نماینده‌گان غیرنظامی دولت را، آماج قرار می‌دهند.

این اعلامیه می‌افزاید که خشونت‌های هدفمندانۀ «طالبان"»، به ایجاد محیط ناامنی کمک می‌کند که گروه‌های هراس‌افگن و جنایتکار می‌توانند در آن آزادانه، فعالیت کنند.

در این اعلامیه از طالبان خواسته شده‌است که این خشونت‌ها را پایان دهند و از حکومت افغانستان خواسته شده که دربارۀ این حمله‌ها، بررسی‌های شفاف‌تری انجام دهد.

در ادامۀ اعلامیه آمده‌است: «جامعە بین‌المللی سرمایه‌های هنگفتی را در زمینە انرژی، مصئونیت غذایی، منابع آب و زیرساخت‌های جاده‌یی برای مردم افغانستان، سرمایه‌گذاری کرده‌است. ما تخریب مداوم زیرساخت‌های حیاتی، از جمله تخریب جاده‌ها، انفجار دادن پایه‌های شبکه‌های تلیفونی و پایه‌های برق از سوی طالبان را، محکوم می‌کنیم».

مقام‌های امنیتی افغان نیز، «طالبان» را مسؤول بیشترین حمله همدفمند، گفته‌اند.

در سه ماه اخیر، پنج خبرنگار، سه تن از فعالان جامعۀ مدنی و شماری از کارمندان حکومتی در نتیجۀ حملات هدفمند در بخش‌های مختلف افغانستان، جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала