گفت و گوی تیلیفونی غنی با اردوغان 

© Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistan.گفت و گوی تیلیفونی غنی با اردوغان 
گفت و گوی تیلیفونی غنی با اردوغان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز با رئیس جمهور ترکیه درباره صدمین سالگرد مناسبات دیپلماتیک دو کشور گفت و گو کرد. 
دیدار غنی با اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
دیدار غنی با اردوغان

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از ظهر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، گفت و گوی تیلیفونی نمود.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که در این گفت و گوی تیلیفونی رئیس جمهور غنی از پشتیبانی ترکیه از افغانستان در کنفرانس جینوا تشکر کرده، گفت:افغانستان و ترکیه روابط دوستانه و تاریخی دارند و صدمین سالگرد مناسبات دیپلوماتیک میان دو کشور امسال تجلیل خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه از توافق دو جانبه افغانستان و ترکیه که در نتیجه آن میزان تجارت میان دو کشور سالانه به ۵۰۰ میلیون دالر خواهد رسید، استقبال نمود.

رئیس جمهور افغانستان درباره انکشافات جدید در پروسۀ صلح صحبت کرد و نقش ترکیه را منحیث کشور اسلامی قوی در منطقه در پروسۀ صلح به ویژه در راستای ایجاد اجماع منطقوی، مهم خواند.

در این تماس تیلیفونی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم از خشونت ها و ترورهای هدفمند از سوی طالبان، نگرانی عمیق خویش را ابراز کرد و ضمن تاکید بر آتش بس، گفت که طالبان از خشونت ها دست بکشند و راه حل سیاسی را اختیار نمایند.

وی بر همکاری بیشتر کشورش به افغانستان به ویژه در زمینۀ حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی، معارف و پروژه های زیربنایی، اطمینان داد.

در پایان این خبرنامه آمده است، که در این تماس تیلیفونی، رئیسان جمهور دو کشور توافق کردند تا به منظور همکاری بیشتر در پروسۀ صلح در آیندۀ نزدیک به ابتکار ترکیه، نشست سه جانبه وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و ترکیه و همچنان کنفرانس مشترک علمای افغانستان و ترکیه برگزار گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала