امتناع پنتاگون از واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو

© REUTERS / U.S. Department of Defense/Petty Officer 1st Class Shane T. McCoyامتناع پنتاگون از واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو
امتناع پنتاگون از واکسیناسیون زندانیان گوانتانامو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی امریکا (پنتاگون) پیشنهاد واکسین کرونا به زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو را کنار زد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی جدید وزارت دفاع امریکا٬ گفت که پنتاگون پیشنهاد برای واکسین زدن در برابر ویروس کرونا به زندانیان گوانتانامو را «متوقف کرده است».

وزارت دفاع امریکا با انتقاد قانونگذاران جمهوری‌خواه به دلیل پیشنهاد واکسیناسیون 40 زندانی گوانتانامو از جمله خالد شیخ محمد که به مشارکت در توطئه حملات 11 سپتمبر سال 2001 متهم است، روبرو شده است.

پنتاگون: نشر اطلاعات مربوط به کرونا به دلیل تهدید ارتش متوقف خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: نشر اطلاعات مربوط به کرونا به دلیل تهدید ارتش متوقف خواهد شد

پیشنهاد واکسین کرونا به 40 زندانی گوانتانامو واکنش برخی از اعضای کنگره در امریکا را برانگیخت.

کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان از حرب جمهو‌ری‌خواه امریکا، خاطر نشان کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا نگفت که برنامه وی برای مبارزه با کرونا به معنای «واکسین کردن تروریست‌ها زودتر از بیشتر امریکایی‌ها» است. به نوبه خود، الیزی استفنیک نماینده کنگره امریکا گفت که اولویت دادن زندانیان گوانتانامو به جای افراد مسن در برنامه واکسیناسیون «غیرقابل بخشش» است.

کربی در توییتر خود نگاشته است: هیچ یک از زندانیان گوانتانامو واکسین نشده اند. ما اجرای این طرح را متوقف می‌کنیم و پروتکل‌های حفاظت (ارتش) را بررسی می‌کنیم. ما همچنان به وظیفه ما وفادار می‌مانیم تا امنیت سربازان ما را تضمین کنیم.

پیش از این، نیویوک‌تایمز گزارش داده بود که وزارت دفاع امریکا بنا دارد به زندانیان گوانتانامو واکسین کرونا بزند. این پروسه قرار است از هفته آینده آغاز شود.

بنا به گزارش این روزنامه واکسیناسیون به صورت داوطلبی انجام خواهد شد و در صورت امتناع زندانیان از تزریق واکسن فرآیند رسیدگی به دادگاه آن‌ها دشوار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала