خطیب زاده: اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» در سخنان ظریف در دیدار با هیأت طالبان مطرح نشده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب زاده: اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» در سخنان ظریف در دیدار با هیأت طالبان مطرح نشده است
خطیب زاده: اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» در سخنان ظریف در دیدار با هیأت طالبان مطرح نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت، که اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» به هیچ وجه در سخنان امروز وزیر خارجه این کشور در دیدار با هیأت طالبان مطرح نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (یکشنبه) خبر منتشر شده در یکی از رسانه ها در خصوص دیدار هیأت طالبان با وزیر امور خارجه کشورمان را مخدوش و حتی اشتباه و گمراه‌کننده خواند. 

خطیب‌زاده تصریح کرد: اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» به هیچ وجه در سخنان دکتر ظریف نبوده و متاسفانه خبر این رسانه در این خصوص فاقد سندیت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه افزود: اخبار صحیح در خصوص وزارت امور خارجه صرفا از مجاری مورد تایید این وزارتخانه منتشر می‌شود و انتشار هرگونه مطلب خارج از مجاری گفته شده، فاقد اعتبار می باشد. 

او خاطر نشان می شود، که در خصوص این‌ ملاقات پیش از این از طریق وزارت امور خارجه اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

یادآوری می کنیم، که هیأت طالبان به ریاست ملاعبدالغنی برادر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار آمادگی ایران را برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان، دولت و دیگر گروه‌های افغانستانی اعلام کرد و گفت: امیدوارم همه تلاش شما آن باشد که آلام و مشکلات مردم هر چه زودتر پایان یابد و با برقراری صلح در افغانستان، بهانه اشغالگران از دستشان خارج شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала