Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چمپیونس لیگ بگیر یا برو؛ آخرین شانس زیزو در تورنمنتی که تخصص دارد

© REUTERS / SUSANA VERAزین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید Zinedine Zidane
زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید Zinedine Zidane - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نظر می‌رسد که تنها جام باقی‌مانده برای تیم فوتبال رئال مادرید در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا است و در صورت عدم قهرمانی، زین‌الدین زیدان از سمت سرمربی‌گری کهکشانی‌ها اخراج خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئال مادرید با دو بازی بیشتر از اتلتیکو حالا هفت امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد. در حقیقت حتی در اوج خوشبینی هم نمی توان گفت که رئال مادرید شانس چندانی برای لالیگا دارد و در چنین شرایطی تنها تمرکز تیم روی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. در حقیقت تیم زیدان در هفته های اخیر با سوپرجام اسپانیا و کوپا نیز وداع کرده است.

این اولین باری نیست که رئال مادرید کل بخت خود را روی چمپیونزلیگ می گذارد. در حقیقت رئال فقط در دو تا از شش قهرمانی اروپایی اولش در یک فصل هم قهرمان اروپا و هم قهرمان لالیگا شد. 

​در عصر مدرن هم فصل 17-16 تنها باری بود که رئال هم در لالیگا و هم در چمپیونزلیگ قهرمان شد. رئال در سال 1998 در لالیگا شرایط وحشتناکی داشت اما فصلش را با قهرمانی اروپا نجات داد.

شرایطی کمابیش مشابه نیز در سالهای 2000 و 2002 تکرار شد. در سال 2014 اما تیم آنچلوتی قهرمان کوپا شد و تا آخرین هفته ها برای لالیگا جنگید اما دسیما باعث شد تا فصل به بهترین شکل تمام شود.

زیدان نیز در فینال های اروپایی اول و سومش بقیه تورنمنت ها را  از دست داده بود و فقط روی چمپیونزلیگ تمرکز داشت.

به هر صورت حالا آینده زیدان به اتفاقات چمپیونزلیگ بستگی دارد. کار از بازی مقابل آتالانتا آغاز خواهد شد و باید دید که آیا زیزو و تیمش می توانند در اروپا نجات پیدا کنند یا دوره مربی فرانسوی در پایان همین فصل به پایان خواهد رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала