تحریم های امریکا به دالر تاثیر منفی دارد

CC0 / Pixabay / تحریم های امریکا به دالر تاثیر منفی دارد
تحریم های امریکا به دالر تاثیر منفی دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
ایالات متحده به پیامدهای منفی احتمالی تحریم های امریکا برای دالر اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کشورهای که ایالات متحده علیه آنها تحریم های اقتصادی وضع کرده است در تلاشند وابستگی خود را به دالر کاهش دهند و به دنبال استفاده از ارزهای دیگر برای تسویه حساب با شرکا هستند.

اس-400 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2020
تحریم های جدید امریکا علیه ترکیه از ترس اس 400

بر اساس بررسی انجام شده توسط سرویس تحقیقات کنگره ایالات متحده، که RT آنرا بررسی کرد، این وضعیت می تواند بر نقش دالر در اقتصاد جهانی تأثیر منفی بگذارد.

در این سند آمده است: "بسیاری از دولت های خارجی که هدف تحریم های مالی ایالات متحده قرار گرفته اند و شرکای اقتصادی آنها به طور فزاینده ای در حال کاوش و ایجاد شرایط برای کاهش وابستگی خود به دالر امریکا هستند. اگر کشورها از آن به ارزهای جایگزین روی بیاورند، ایالات متحده ممکن است با تعدادی اقتصاد اقتصادی روبرو شود عواقب، از جمله رشد در هزینه های وام "،

تحلیلگران تأکید می کنند که واشنگتن برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی، از جمله محدود کردن دسترسی به پول ملی امریکا و بازارهای مالی آن برای ایران، روسیه و ونزوئلا، بیشتر از دالر استفاده می کند.

علاوه بر این، به نظر کارشناسان، محدودیت های اعمال شده ممکن است پیامدهای نامطلوب دیگری برای ایالات متحده، منجمله اقدامات تلافی جویانه از سوی ایالات داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала