سقوط "امپراتوری آمریکا" پیش بینی شد

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiسقوط "امپراتوری آمریکا" پیش بینی شد
سقوط امپراتوری آمریکا پیش بینی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
سیاستمدار برجسته چین در اظهاراتی سقوط طولانی مدت برای آمریکا را پیش بینی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Spiegel؛ یانگ ژوتونگ، رئیس انستیتوت روابط بین الملل دانشگاه تسینگوا در پکن، سقوط طولانی مدت ایالات متحده را پیش بینی کرد.

این دانشمند علوم سیاسی چین معتقد است که ایالات متحده سناریوی فروپاشی امپراتوری انگلیس را دنبال خواهد کرد.

کارشناس تأکید کرد: "پادشاهی متحده مدتهاست که قدرتمندترین کشور جهان است. سقوط این امپراتوری  سال ها و چندین دهه به طول انجامید."

سقوط بی سابقه 31.4 درصدی اقتصاد امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2020
سقوط بی سابقه 31.4 درصدی اقتصاد امریکا

رئیس انستیتوت روابط بین الملل دانشگاه تسینگوا در گفتگو با نشریه اعتراف کرد که از این روند در ایالات متحده شوکه و متعجب نشده است. وی گفت: "با گذشت زمان ، همه امپراتوری ها رو به زوال می روند و در هزاره بعدی هیچ تغییری ایجاد نمی شود."

متخصص همچنین ابراز عقیده کرد که در آینده، چین و ایالات متحده، بر سر تمایل دو کشور به برتری تکنولوژیکی با هم به تقابل خواهند پرداخت.

پیش از این، ولادیمیر پوزنر، روزنامه نگار و مجری معروف تلویزیون روسیه، در خصوص چگونگی تغییر آمریکا توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده اظهار داشت كه آمریكا اوج توسعه خودرا پشت سر گذاشته و اکنون در دوره افول قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: آرمانهای برابری همه مردم و حقوق مسلم آنها ایالات متحده را به کشوری خاص تبدیل کرد. این مجری تلویزیون اضافه کرد که آمریکا از هم پاشیده نخواهد شد ، بلکه باید یک دوره بسیار دردناک و دشوار را پشت سر بگذارد.

  ولادیمیر پوزنر 86 ساله که سالها ساکن امریکا بوده روزنامه نگار مشهور شوروی و روسیه و مجری برنامه تهیه شده توسط خود به نام "پوزنر" است که از سال 2008 تا به حالل از شبکه یک تلویزیون روسیه پخش می شود. این روزنامه نگار معروف پس از برنامه های تلویزیونی ارتباط مستقیم بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در دهه 1980 در بین تعداد زیادی از مردم دو کشور شهرت پیدا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала