شاهین: حکومت کنونی طبق توافق‌نامه دوحه و در نتیجه مذاکره از بین می‌رود

© Sputnik / Z.Mشاهین: حکومت کنونی طبق توافق‌نامه دوحه و در نتیجه مذاکره از بین می‌رود
شاهین: حکومت کنونی طبق توافق‌نامه دوحه و در نتیجه مذاکره از بین می‌رود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
عضو هیأت مذاکره‌کننده طالبان گفته است که براساس توافق‌نامه دوحه که این گروه با امریکا حکومت فعلی ازبین می‌رود و «حکومت جدید اسلامی افغانستان» جای‌گزین آن می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، سهیل شاهین، عضو هیأت مذاکره‌کننده طالبان و عضو دفتر سیاسی در نشست خبری که محمد وثیق و ملا خیرالله خیرخواه از دیگر اعضای هیأت طالبان نیز حضور داشتند، گفته است که در توافق دوحه آمده است که در نتیجه مذاکرات، حکومت اسلامی ایجاد شود.

  سهیل شاهین: با آمریکا در همه موارد به توافق رسیده‌ایم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2019
سهیل شاهین: با آمریکا در همه موارد به توافق رسیده‌ایم

شاهین افزوده است که در توافق‌نامه با امریکا روی حکومت اسلامی بحث شده است، یعنی دولت فعلی از بین می‌رود و یک حکومت جدید اسلامی ایجاد می‌شود.
این عضو گروه طالبان می‌افزاید که اگر امریکا یا ناتو طبق توافق نامه نیروهای خود را از افغانستان خارج نکنند، این گروه علیه آنها اقدام خواهد کرد.
گفته های شاهین درحالیست که خبرگزاری رویترز روزگذشته گزارش داده بود که نیروهای خارجی در زمان تعیین شده از افغانستان خارج نخواهد شد.
ازسوی هم عباس استانکزی، معاون سیاسی گروه طالبان در قطر چند روز پیش به روسیه رفته و با مقامات بلند پایه این کشور دیدار و گفتگو کردند.
معاون سیاسی طالبان با شماری دیگر از اعضای گروه طالبان در یک نشست خبری در مسکو سخن گفت: رییس‌جمهور غنی مانع صلح است و با ایجاد موانع در تلاش تمدید دوره ریاست‌جمهوری‌ خود است.
وی گفته بود که اگر اشرف غنی استعفا دهد این گروه صلح خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала