اداره امور: حکومت می‌تواند پنج میلیارد افغانی را از معاشات NTA پس‌انداز کند

© Photo / Twitter account of Office of the President, Afghanistanاداره امور: حکومت می‌تواند پنج میلیارد افغانی را از معاشات NTA پس‌انداز کند
اداره امور: حکومت می‌تواند پنج میلیارد افغانی را از معاشات NTA پس‌انداز کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
رییس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری می‌گوید که حکومت می‌تواند مبلغ پنج میلیارد افغانی را از معاشات غیرموثر NTA پس‌انداز و این مبلغ را از طریق یک میکانیزم مشخص به معاشات آموزگاران و نیروهای امنیتی اضافه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، فضل محمود فضلی، رییس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری، در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که رییس‌جمهور اشرف غنی در نشست شورای عالی حاکمیت قانون و حکومت‌داری سیستم معاشات NTA کارمندان تمام ادارات دولتی را ارزیابی کرده است.

رسانه‌های سویدن: فضلی از دولت سویدن کمک‌های مالی غیرقانونی دریافت کرده ‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2020
رسانه‌های سویدن: فضلی از دولت سویدن کمک‌های مالی "غیرقانونی" دریافت کرده ‌است

فضلی همچنان نوشته است که این ارزیابی به‌منظور افزایش معاشات کارمندان پایین‌رتبه انجام شده است که رییس‌جمهور در ماه عقرب سال جاری به آن وعده سپرده بود.

به گفته‌ی فضلی، رییس‌جمهور غنی در نشست شورای عالی حاکمیت قانون به ادارات مربوطه وظیفه سپرده است که میکانیزم مشخصی را در این زمینه طی دست‌کم سه ماه آینده نهایی کنند.

این درحالی است که با گذشت بیش از یک ماه از سال مالی 1400 خورشیدی، سند بودجه هنوز هم از سوی مجلس نمایندگان تصویب نشده است.

مجلس همسان‌سازی معاشات کارمندان دولتی را خط سرخ اعلام کرده است. نمایندگان مجلس همچنان گفته است تا زمانی که معاشات کارمندان دولتی همسان‌سازی نشود، سند بودجه را تصویب نخواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала