تائید واکسین "اسپوتنیک وی" در ارمنستان

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر تائید واکسین "اسپوتنیک وی" در ارمنستان
تائید واکسین اسپوتنیک وی در ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه RDIF اعلام کرد که وزارت صحت ارمنستان استفاده واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک وی" را مورد تائید قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه RDIF، تصمیم مربوط به تایید واکسین به فرمان وزارت صحت و بر پایه اطلاعات فاز سوم آزمایشات بالینی در روسیه و بدون اجرای تحقیقات تکمیلی در ارمنستان انجام شده است.
واکسین اسپوتنیک وی (Sputnik V) در حال حاضر در کشورهای بلاروس، ارجنتاین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، ایران، گینه و تونس ثبت شده است.

مذاکرات افغانستان با روسیه بر سر واکسین اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2021
مذاکرات افغانستان با روسیه بر سر واکسین اسپوتنیک وی

کریل دیمیتریف رئیس بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: "تعداد دولت های شریک روسیه در کشورهای مستقل مشترک المنافع که استفاده از واکسن اسپوتنیک وی را مجاز دانسته اند به تدریج در حال افزایش است. امروز وزارت بهداشت ارمنستان این واکسن را تایید کرد و بدین ترتیب واکسیناسیون شهروندان در کشور با یکی از بهترین واکسن های ضد کرونا در جهان آغاز می شود. معتقدیم که همکاری ما می تواند سلامتی مردم را تضمین کرده و به لغو محدودیت های ناشی از ویروس کرونا خاتمه دهد".

اسپوتنیک وی  (Sputnik V)   نخستین واکسینی است که در تابستان گذشته در روسیه تائید و برای استفاده گسترده به بازار ارائه شد. این اقدام روسیه با انتقادهایی در سطح بین‌المللی مواجه شد

واکسین اسپوتنیک وی نخستین واکسین کرونا در روسیه را مرکز گمالیه وابسته به وزارت صحت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون دو میلیون دوز از این واکسین تولید شده است.  

واکسین دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می گوید که براساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس COVID-19 ایجاد کند. همچنان آزمایش های بالینی آن نیز آغاز شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала