فرانسه شرایط خود را برای تولید مشترک واکسن Sputnik V پیشکش کرد

© Photo / Russian Direct Investment FundПроизводство вацины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи
Производство вацины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
سفیر فرانسه در روسیه گفت، تولید مشترک واکسن روسی Sputnik V با فرانسه به تأیید آن توسط آژانس داروهای اروپایی (EMA) بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک پیر لوی، سفیر فرانسه در روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: "تولید مشترک واکسن روسی Sputnik V با فرانسه به تأیید آن توسط آژانس داروهای اروپایی (EMA) بستگی دارد".

مذاکرات افغانستان با روسیه بر سر واکسین اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2021
مذاکرات افغانستان با روسیه بر سر واکسین اسپوتنیک وی

گفتنی است که وزارت بهداشت روسیه واکسن Sputnik V را در آگست 2020 ثبت کرد، این واکسن توسط مرکز تحقیقات الکتروشیمی گامالیا ساخته شده است. این واکسن اولین واکسن در جهان بود که برای مقابله با COVID-19 ساخته شد.

Sputnik V بر روی یک پلت فرم کاملاً مطالعه شده و اثبات شده از ناقلین آدنو ویروسی انسان ساخته شده است که از مزایای مهم آن می توان به ایمنی ، اثربخشی و عدم وجود عواقب منفی طولانی مدت اشاره کرد. اثربخشی Sputnik V بالای 90٪ است، واکسن محافظت کامل در برابر موارد شدید بیماری ویروس کرونا را فراهم می کند.

این واکسن قبلاً در روسیه، بلاروس، آرژانتین، امارات، مجارستان، صربستان، بولیوی، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه و ترکمنستان تأییدیه قانونی دریافت کرده است و روند ثبت این واکسن در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت نیز آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала