ناتو: به حمایت از روند صلح افغانستان متعهد هستیم

© AFP 2023 / Geoges GobetЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
درحالی که روند مذاکرات صلح با طالبان متوقف شده و افغانستان در آستانه زمان تعیین شده برای خروج نیروهای خارجی قرار دارد، نماینده ناتو تاکید کرد که این سازمان به حمایت از روند صلح افغانستان متعهد است.

به گزارش اسپوتنیک، در پی توقف مذاکرات صلح با طالبان، «معصوم استانکزی» رئیس هیئت مذاکره‌کننده افغانستان و شماری از اعضای هیئت مذاکره‌کننده با سفرا و نمایندگان کشورهای عضو ناتو به صورت آنلاین درباره روند صلح گفت‌وگو نمودند.

در این نشست  استانکزی تاکید کرد: روند مذاکرات صلح با سرعتی که لازم است به پیش نمی‌رود و نیاز است که بر اساس خواست مردم افغانستان، آتش‌بس برقرار شود.

در ادامه نشست «استفانو پونتیکورو» نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان تصریح کرد که این سازمان به تعهدات خود نسبت به حمایت از روند صلح افغانستان متعهد است.

پنتاگون: با وجود محدودیت ها در بودجه دفاعی کاهش نیرو ها از افغانستان ادامه خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2021
پنتاگون: مخالفت کنگره مانع کاهش نیرو ها از افغانستان شده نمی‌تواند

به گفته نماینده غیرنظامی ناتو، حمایت‌کنندگان ناتو با توجه به وضعیت افغانستان به مشوره‌های‌شان ادامه می‌دهند و در حال حاضر حدود ده هزار نیروی این سازمان در قالب ماموریت قاطع، موجود است که حضور آن‌ها مشروط به چگونگی وضعیت افغانستان خواهد بود.

پونتیکورو درحالی از تعهد ناتو به روند صلح می‌گوید که براساس گزارش‌ها خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان در زمان تعیین شده آن یعنی ماه می سال 2021 صورت نمی‌گیرد و نیروها به حضورشان در این کشور ادامه می‌دهند.

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود در این باره به «رویترز» گفتند که هنوز شرایط خروج از افغانستان "تامین نشده است" و افزودند که با استقرار دولت جدید در آمریکا از خروج شتاب‌زده باید جلوگیری شود و «ما می‌توانیم یک استراتژی خروج بسیار حساب شده‌تری را ببینیم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала