پایان ضرب‌الاجل‌ها؛ آیا فرمانده پولیس هرات برکنار شد؟

© Photo / Facebook account of Shorayewalayati Heratپایان ضرب‌الاجل‌ها؛ فرمانده پولیس هرات برکنار شد؟
پایان ضرب‌الاجل‌ها؛ فرمانده پولیس هرات برکنار شد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
یک عضو شورای ولایتی هرات از برکناری فرمانده پولیس هرات خبر داد.

به‌دنبال ادعای شکنجه‌ی یک مرد جوان توسط سلطان داوود، فرمانده پولیس هرات و ناامنی گسترده، شماری از ساکنان این ولایت دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان برکناری او شدند.

معترضان روز چهارشنبه ( 24، جدی) در مقابل ساختمان ولایت هرات تجمع کرده و اعلام نمودند که فرمانده پولیس این ولایت در تأمین امنیت شهر و ولسوالی‌های هرات ناتوان است.

تظاهرات با یک‌هزار فرد مسلح علیه فرمانده پولیس هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
تظاهرات با یک‌هزار فرد مسلح علیه فرمانده پولیس هرات

کامران علی‌زایی، رئیس شورای ولایتی هرات، فرمانده پولیس این شهر را به فروش پاسگاه‌ها و حوزه‌های امنیتی متهم می‌کند و تاکید دارد که این موضوع سبب افزایش ناامنی‌ها شده است.

سید عظیم کبرزانی، نماینده هرات در مجلس نمایندگان در صحبت با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان، عوامل ناامنی و آدم‌ربایی اخیر هرات را فقر و بیکاری، ضعف در ادارات امنیتی و کرونا عنوان کرد.

آقای کبرزانی در خصوص اینکه رئیس شورای ولایتی هرات فرمانده پولیس این شهر متهم به "قلدری و بی کفایتی" می‌کند، گفت:

"این دیدگاه خود شان است، به دیدگاه شان احترام دارم، اما آنچه بحث اختطاف و ناامنی است، کار امروز و دیروز هرات نیست. ماه‌هاست که ما صدای خود را بلند می کنیم که تشکیلات پولیس هرات کم است و امکانات به دسترس نیروهای امنیتی ما کم است".

او تاکید داشت:

"تنها با تغییر مهره، امنیت به هرات نمی‌آید، به این خاطر کار اساسی و بنیادی به کار است، کار بنیادی و اساسی این است که باید یک ارزیایی دقیق نیروهای امینی ما شود. که بعد از آن ما شاهد بلندبردن ظرفیت و کمیت در نیروهای امنیتی هرات باشیم".

با این حالی، کامران علی‌زایی، رئیس شورای ولایتی هرات روز دوشنبه (25 جنوری)، در یک نشست مطبوعاتی با جمع از مسوولین اتاق تجارت، پیشه وران، صنعت گران، صرافان و جامعه مدنی اعلام کرد که در صورت عدم توجه مقامات ذیصلاح بخاطر تبدیلی فرمانده پولیس، روز سه شنبه (2، فبروی) مردم هرات دست به اعتراضات و تظاهرات گسترده خواهند زد.

غلام حبیب هاشمی عضو شورای ولایتی هرات در مورد سلطان داوود، فرمانده پولیس هرات می‌گوید:

پایان ضرب‌الاجل؛ علی‌زایی از برگزاری اعتراضات گسترده خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
پایان ضرب‌الاجل؛ علی‌زایی از برگزاری اعتراضات گسترده خبر داد
"این آدم از لحاظ اجتماعی خیلی ضعف داشت، ضعف مدیریتی داشت، همرای تمام کسانیکه که در هرات حرفی برای گفتن داشتند چه در شهر هرات چه ولسوالی‌ها، هیچ ارتباطی از لحاظ کاری نداشت، درست است که ماستری داشت و مسلکی بود، اما از لحاظ اجتماعی و شناخت جغرافیایی آنقدر آدم قوی نبود که بتواند شرایط را بوجود بیاورد و خلایی را که در روابط بین ملت و دولت وجود دارد، کم بسازد. این باعث شد که در نتیجه قلدری‌ها، قانون‌شکنی‌ها، استفاده جوی‌ها بالاخره مردم در مقابل این ایستاده شوند و دست به تظاهرات بزنند و بلاخره از طریق رسانه ها صدای خود را بلند کنند".

آقای هاشمی حکومت مرکزی را در این قسمت به بی‌تفاوتی متهم می‌کند و در مورد برکناری این فرمانده گفت:

"قوماندان امنیه هرات دیروز طرف کابل خواسته شده، والی هرات برای مردم برای کسانیکه میخواستند تظاهرات کنند و اعتراض داشتند وعده داده که قوماندان منفک شده و از کار برکنار شده است".

قابل ذکر است که اخیرا ناامنی‌ها در شهر و ولسوالی‌های هرات افزایش یافته است. در جریان یک ماه گذشته سه فرمانده پولیس ولسوالی‌های این ولایت کشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала