گوگل به میلیون ها دالر جریمه شد

© AP Photoگوگل به میلیون ها دالر جریمه شد
گوگل به میلیون ها دالر جریمه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
گوگل متهم به تبعیض علیه آسیایی ها و زنان شده مکلف به پرداخت میلیون ها دالر جریمه گردید.

به گزارش اسپوتنیک، در وب سایت وزارت کار ایالات متحده آمده است که گوگل موافقه کرده است که 3.8 میلیون دالر از بابت رفتارهای تبعیض آمیزاش نسبت به زنان و آسیایی ها پرداخت کند.

گوگل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2021
اخطار گوگل به استرالیا

تفتیش این نهاد نشان داد که برخی از شعبات شرکتها این کمپنی به زنان و مردان معاش متفاوت می پردازد و آسیایی ها را استخدام نمی کنند. همچنین به گوگل گوش زد شده که بودجه ویژه 1.25 میلیون دالری را ایجاد کند. بودجه حاصل از آن باید برای تنظیم حقوق کارکنان طی پنج سال آینده استفاده شود. این شرکت قول داده است که همه کارها را برای جلوگیری از برخورد نابرابر با کارمندان و متقاضیان کار در آینده انجام دهد.

پیش از این گزارش شده بود که وزارت عدلیه ایالات متحده در حال بررسی دوسیه الون ماسک رئیس SpaceX است. این شرکت مظنون به تبعیض در برابر مهاجرین هنگام استخدام به کار است. مقامات از اسپیس ایکس خواستند اطلاعاتی در مورد تابعیت و وضعیت کارمندان خود در ایالات متحده را ارائه دهد. اما مدیریت شرکت از این کار امتناع ورزید که در نتیجه ، وزارت عدلیه شکایت کرد.

در مطالعات که اخیراً از دانشگاه ایالتی اورگان (ایالات متحده امریکا) انجام شده، دانشمندان خسارات مالی شرکت ها را به دلیل ترجیحات جنسیتی در استخدام تخمین زده اند. دانشمندان با استفاده از مثال یک شرکت Fortune 500 (که مجموع عایدات 500 شرکت بزرگ امریکائی را شامل می شود) دریافتند که این شرکت به دلیل تبعیض کارمندان می تواند سالانه 2.8 میلیون دالر متضرر گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала