یورش خونین طالبان بر یک پاسگاه امنیتی در کندز

© Photo / MOI AFGنیروهای افغان در کندز
نیروهای افغان در کندز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
ولایت کندزدر چند سال گذشته صحنه درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح بود و نیز سه بار شهر کندزبه دست طالبان سقوط کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در ولایت کندز می‌گویند که در پی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه پولیس در مربوطات شهر کندز، چهار سرباز پولیس کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

فوزیه یفتلی، عضو شورای ولایتی کندز با تأیید این خبر به رسانه ها گفت که این حمله حوالی ساعت 8:00 شب گذشته (دوشنبه، 13 دلو) در ساحه‌ی عقب ریاست صحت عامه‌ی کندز صورت گرفته است.

 تلفات سنگین نیروهای دولتی در کندز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2021
تلفات سنگین نیروهای دولتی در کندز

خانم یفتلی همچنان گفت که درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان بیش از نیم ساعت ادامه داشته است.

او افزود که دو سرباز دیگر پولیس ناپدید شده‌اند و هنوز مشخص نیست که افراد نفوذی طالبان بوده و یا این که از سوی این گروه به گروگان گرفته شده‌اند.

در همین حال، انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت کندز می‌گوید که این حمله شب گذشته بر یک پاسگاه پولیس در ساحه‌ی «باغ زراعت» از مربوطات حوزه‌ی اول امنیتی شهر کندز صورت گرفته است.

آقای رحمانی گفت که در جریان درگیری‌ها، پنج جنگ‌جوی طالب کشته و سه جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، با رسیدن نیروهای کمکی، حمله‌ی طالبان عقب زده شده است.

او در ادامه گفت که در جریان این حمله‌ی طالبان، یک پولیس کشته و یک پولیس دیگر زخمی شده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت کندز در شمال‌شرق کشور موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала