ارگ: به غیر از جمهوریت، برای مردم هیچ نظامی قابل قبول نیست

© Wikipedia ارگ: به غیر از جمهوریت، برای مردم هیچ نظامی قابل قبول نیست
 ارگ: به غیر از جمهوریت، برای مردم هیچ نظامی قابل قبول نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری می‌گوید که عزم و اراده‌ مردم به حفظ نظام کنونی جمهوری اسلامی واضح است و برای مردم به غیر از جمهوریت، دیگر هیچ گونه نظامی قابل قبول نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دواخانه مینه‌پال امروز (سه‌شنبه، ۱۴ دلو) در تویتی نوشته است که اراده‌ واضح ملت این است که حکومت در روشنایی احکام قانون اساسی تا زمان تعیین‌شده فعالیت کند. به گفته‌ی او، مکلفیت قانونی رییس‌جمهور نیز این است که قدرت را از طریق انتخابات به جانشینش واگذار کند.

​رحمت‌الله اندر، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی نیز در رشته ‌تویتی نوشته است که توافق‌نامه‌ی دوحه میان امریکا و گروه طالبان اساس مطلق تصمیم‌گیری برای تمام مسایل بین‌الافغانی نیست.

​آقای اندر همچنان نوشته است که گروه طالبان پیش از تبصره درباره‌ میکانیزم نظام، مسئول خون‌ریزی مردم افغانستان است. به گفته‌ او، بحث بر سر چوکات نظام پیش از وقت است و در حال حاضر مردم منتظر این است که آتش گرم جنگ خاموش شود.

اندر در ادامه نوشته است: "جمهوریت خود این مفهوم را دارد که هر گونه تشکیل سیاسی را می‌تواند در خود جای دهد. اگر طالبان به‌جای گروه جنگی و تروریستی به یک جریان تفاهم و فعالیت سیاسی مبدل شود، طبیعی است که در چتر جمهوریت شامل شده می‌توانند".

این درحالی است که اخیرا هیأت‌هایی از گروه طالبان در سفرشان به مسکو و تهران در مورد ایجاد یک حکومت جدید اسلامی در نتیجه‌ مذاکرات بین‌الافغانی سخن گفته‌اند.

پیش از این شیرمحمد عباس استانکزی که ریاست این هیأت طالبان را بر عهده داشت، همچنان گفته بود در صورتی که اشرف غنی از جنگ دست بردارد و اعلام کند که استفعا می‌کند و به‌خاطر صلح قربانی می‌دهد، طالبان نیز حاضر است برای یک حکومت جدید مذاکره کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала