واکنش عبدالله به ایجاد حکومت موقت

© Photo / Facebook/moi واکنش عبدالله به ایجاد حکومت موقت
  واکنش عبدالله به ایجاد حکومت موقت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در واکنش به ایجاد حکومت گفته که گفتگوهای صلح هنوز وارد مرحلۀ جدی نشده است تا دربارۀ آجندای اصلی گفتگو شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در واکنش به ایجاد حکومت موقت در روند گفتگوهای صلح گفته که گفتگوهای صلح هنوز وارد مرحلۀ جدی نشده است تا دربارۀ آجندای اصلی گفتگو شود.

واکنش تند غنی به طرح ایجاد احتمالی حکومت موقت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2021
واکنش تند غنی به طرح ایجاد احتمالی حکومت موقت

داکتر عبدالله، امروز سه‌شنبه (14 دلو) در دیدار با شماری از فعالان حقوق زن گفته که زنان نیمی از پیکر جامعه هستند و نقش آنها در روند صلح تعیین کننده است.

وی گفته، حقوق زنان از ارزش‌های مشترک ماست و همه‌ی تیم مذاکره‌کننده که مشمول زنان، عالمان دین و مردان هستند، از آن دفاع کرده‌اند و می‌کنند.

در این دیدار فعالان حقوق زنان دیدگاه شان را پیرامون مذاکرات صلح و ختم جنگ در کشور با رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در میان گذاشته، افزودند که ما ظرفیت‌ها و کادرهای ورزیده‌ای داریم که می‌توانند در پروسۀ صلح نقش مهمی را ایفا کنند.

 آنها از شایعات موجود دربارۀ حکومت موقت ابراز نگرانی کرده و از رییس شورای عالی مصالحۀ ملی خواستند تا در این باره برای شان معلومات بدهد.

داکتر عبدالله در این دیدار گفت، زنان نصف نفوس کشور را تشکیل می‌دهند و نقش آنان در روند صلح مهم و تعیین کننده است.

هیأت مذاکره‌ کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان همه یکصدا در مذاکرات صلح از حقوق اساسی شهروندان به ویژه زنان دفاع کردند.

دکتور عبدالله عبدالله تأکید کرد که روند صلح افغانستان در کنار مذاکرات، نیازمند تلاش‌های گروهی در جامعه است که زنان می‌توانند در این روند نقش برجسته و فعال داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала