واکنش عطامحمد نور به گشته شدن رییس جمعیت اصلاح در کابل

© Photo / Ata Mohammad Noor FB واکنش عطامحمد نور به گشته شدن رییس جمعیت اصلاح در کابل
 واکنش عطامحمد نور به گشته شدن رییس جمعیت اصلاح در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید که این ترورها توسط یک حلقه خاص در مرکز مدیریت میِ‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان با اشاره به افزایش ترورهای هدفمند در کشور می‌گوید که این ترورها توسط یک حلقه خاص در مرکز مدیریت میِ‌شود.

شهر کابل، صبح امروز سه‌شنبه (14 دلو) شاهد سه انفجار بود که در نتیجه آن دستکم 7 نفر زخمی و یک تن دیگر کشته شدند.

در یکی از این انفجارها که حوالی ساعت 8:30 در مربوطات ناحیه چهارم ساحه سلیم کاروان رخ داد؛ دکتور محمد عاطف، رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح کشته شد.

عطامحمد نورگفت: "با اندوه فراوان مطلع شدم که در تداوم ترورهای هدفمند، برادر عزیز دکتور محمد عاطف، رییس جمعیت اصلاح و از شخصیت های مبارز و دعوت‌ گر در پی انفجار ماین به شهادت رسیده است".

صبح کابل با دو انفجارپی‌هم آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
صبح کابل با دو انفجارپی‌هم آغاز شد

آقای نور بیان داشته که  دکتور‌ محمد عاطف انسان فهیم، متقی ‌و مبارز روشنگر بود. او نقش ارزشمندی در ترویج معارف اسلامی داشت و خدمات شایانی در این راستا انجام داد.

وی افزوده که با تاسف هر روز شاهد رویدادهای خونینی در کابل و سایر شهرهای کشور هستیم که هیچ‌گونه تدابیری در جهت مهار آن به نظر نمی‌رسد. تامین امنیت مکلفیت حکومت است و باید به این امر توجه لازم صورت گیرد.

عطامحمد تاکید کرده: "شکی وجود ندارد که طالبان انفجار، انتحار و ترورها را سازماندهی می‌کنند، اما در کنار آنها بخشی از ترورهای هدفمند توسط یک حلقه خاص در مرکز مدیریت می‌شود که هدف آن صدمه زدن به روند صلح و برداشتن شخصیت‌های تاثیر گذار ‌و آزاده از مسیر راه شان است".

در همین حال مقام‌های دولت افغانستان می‌گوید که شواهد کافی در دست دارند که نشان می‌دهد، طالبان پشت این ترورها و رویدادهای تروریستی هستند.

با این وجود گروه طالبان با آنکه مسوولیت این رویدادها را به عهده نگرفته اند، اما این حملات تروریستی را محکوم نیز نکرده اند.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала