Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آلابا؛ راه حلی برای سه مشکل

© AFP 2023 / DAVID RAMOS / POOL / AFPDavid Alaba
David Alaba - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
داوید آلابا مدافع بایرن مونیخ برای رئال مادرید در سه پست متفاوت میتواند تاثیر مثبت بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، داوید آلابا، که توافق کرده است در تابستان برای انتقال آزاد به رئال مادرید بپیوندد ، بدون شک یک خرید اصلی و مهم  برای لوس بلانکوس خواهد بود، اما باید دید دقیقاً زین الدین زیدان کجا از او استفاده می کند زیرا این بازیکن اتریشی در چندین موقعیت و پست مختلف میتواند بازی کند.

آلابا می تواند در پست مدافع چپ ، مدافع میانی یا هافبک دفاعی بازی کند، سه پستی که رئال مادرید هنگام از دست دادن بازیکن اصلی خود در آن پست ها ضعیف به نظر می رسد.

آلابا به عنوان یک دفاع چپ:

مارسلو به عنوان مدافع چپ رئال مادرید تاریخ را به نام خود ثبت کرده و سالهاست صاحب این پست است، اما در آغاز فصل آینده او 33 ساله خواهد شد و بهترین روزهای او پشت سر گذاشته شده است.

آلابا اطمینان بیشتری نسبت به فرلاند مندی به زیزو می دهد، به ویژه در جلو، جایی که مندی فرانسوی یک گل و دو پاس گل داشته است که این آمار کمتر از چیزی است که رئال مادرید از یک مدافع کناری می خواهد.

آلابا به عنوان یک مدافع میانی:

با توجه به اینکه آینده سرخیو راموس هنوز نامشخص است، ممکن است آلابا به عنوان یک جانشین با کیفیت برای صخره اسپانیایی شناخته شود که می تواند در کنار رافائل واران قرار بگیرد.

از 24 بازی آلابا در این فصل برای بایرن، 21 بازی در پست دفاع میانی بوده است، بنابراین این نقش برای او چیز جدیدی نیست و گرچه زیدان می خواهد راموس را حفظ کند؛ اما داشتن یک جانشین مناسب بد نیست.

اگر سرخیو راموس قرارداد جدیدی امضا کند، پس آلابا می تواند با واران رقابت کند و در خط دفاعی با کاپیتان لوس بلانکوس زوج شود.

 

بر هیچ کس پوشیده نیست که زیدان یکی از طرفداران پر و پا قرص واران است و اگر بقیه اعضای تیم بدون تغییر بمانند قبل در پست های خود باقی بمانند، جای تعویض آلابا به جای مارسلو تعجب آور نخواهد بود.

آلابا به عنوان یک هافبک دفاعی:

کاسمیرو از سال 2015 نقش شماره 6 بدون رقیب را به خود اختصاص داده است و هیچ نشانه ای از ورود آلابا برای او تهدید کننده نیست، اما این گزینه دیگری را به آنها در پست هافبک دفاعی می دهد، چیزی که از زمان خروج مارکوس یورنته مورد نیاز است.

تجربه بازی در پست هافبک دفاعی آلابا عمدتا در تیم ملی اتریش بوده است، جایی که او می تواند در تیمی که از استعداد بایرن مونیخ یا رئال مادرید برخوردار نیست، تأثیرگذارتر باشد.

جالب است که ببینیم زیدان برای آلابا، بازیکنی که به او راه حل چندین مشکل را می دهد، چه برنامه ای دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала