هزینه میلیارد دالری انتخابات در افغانستان

© Photo / SIGAR هزینه میلیارد دالری انتخابات در افغانستان
 هزینه میلیارد دالری انتخابات در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
سیگار: از سال 2001 تاکنون یک میلیارد و 200 هزار دالر صرف برگزاری هفت انتخابات و حمایت از سیستم انتخاباتی در افغانستان شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی انتخابات‌ در افغانستان را ناقص خوانده و گفته‌است که از سال 2001 تاکنون یک میلیارد و 200 هزار دالر صرف برگزاری هفت انتخابات و حمایت از سیستم انتخاباتی این کشور شده؛ اما هنوز نهادهای انتخاباتی افغانستان مورد اعتماد مردم نیست.

در این گزارش آمده‌است که ناامنی باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات شده و در نتیجه مشروعیت انتخابات متضرر می‌شود.

سیگار گفته‌است که جامعه جهانی از سال 2001 میلادی به این‌سو حدود یک میلیارد و 200 هزار دالر را نه تنها در برگزاری هفت انتخابات در افغانستان؛ بلکه در حمایت از سیستم انتخاباتی این کشور هم به مصرف رسانده‌است.

سیگار: دولت افغانستان فقط بر روی کاغذ با فساد مبارزه کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2020
سیگار: دولت افغانستان فقط بر روی کاغذ با فساد مبارزه کرده است

طبق گزارش سیگار اما سرمایه‌گذاری در سیستم انتخاباتی افغانستان نتیجه ضعیف داشته‌است.

سیگار نوشته که کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان هنوز هم در کارکردشان ضعیف‌‌ می باشند و از همین‌ رو مردم به روند انتخاباتی اعتماد ندارند.

گزارش سیگار در مورد ضعف در روند انتخابات افغانستان در حالی نشر شده که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در سال 1400 خورشیدی قرار است چهار انتخابات دیگر را برگزار کند.

بر بنیاد این طرح در سال آینده خورشیدی، انتخابات پارلمانی در غزنی، انتخابات شوراهای ولایتی و ولسوالی‌ها و انتخابات شهرداری‌ها به طور همزمان برگزار می‌شود؛ اما نهادهای ناظر، برگزاری چهار انتخابات در یک‌سال را عملی نمی‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала