وزارت خارجه روسیه: پیمان «استارت نو» به مدت 5 سال تمدید شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: پیمان «استارت نو» به مدت 5 سال تمدید شد
وزارت خارجه روسیه: پیمان «استارت نو» به مدت 5 سال تمدید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه از تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک موسوم به «استارت نو» با ایالات متحده امریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای از تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک موسوم به «استارت نو» با امریکا خبر داد.

در بیانیه آمده است: امروز 3 فوریه، وزارت خارجه روسیه و سفارت ایالات متحده متن فرآیندهای داخلی لازم الاجرا برای تمدید توافق استارت نو را مبادله کردند.

 Россия и США договорились продлить ДСНВ на условиях Москвы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2021
آمریکا شرایط مسکو درباره تمدید پیمان "استارت نو" را پذیرفت

این پیمان رسماً از امروز به مدت 5 سال تمدید شد.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این توافق نامه به آن شکلی که به امضا رسیده، بدون هیچ تغییراتی و بند اضافی تا 5 فوریه 2026 اجرایی خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که مسکو آمادگی خود را برای همکاری با امریکا در زمینه تقویت ثبات راهبردی جهانی اعلام می دارد.

این وزارتخانه تاکید کرد که مکالمه تلفونی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  با جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا از اهمیت اساسی برای امضای توافقنامه برخوردار است.

روز 26 جنوری پوتین و بایدن روسای جمهوری روسیه و امریکا در تماسی تلفونی درباره مسائل دو جانبه و موضوعات بین‌المللی از جمله همکاری دو کشور در مبارزه با کرونا، خروج یکجانبه امریکا از معاهده آسمان‌های باز و تمدید پیمان «استارت نو» و سایر موضوعات گفتگو کردند. پس از این تماس تلفونی روسای جمهور به نهادهای مربوطه دو کشور دستور دادند که فوراً بر روی تمدید پیمان «استارت نو» کار کنند. ولادیمیر پوتین در همان روز لایحه مربوطه را برای تصویب به دومای روسیه ارائه داد. دومای دولتی و شورای فدراسیون طرح تمدید این پیمان را تصویب کردند. روز جمعه کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین رئیس‌جمهور روسیه طرح تمدید 5 ساله این پیمان را امضا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала