ویروس کرونا برای چه کسانی بیشتر خطرناک است؟

© REUTERS / Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAM/CDCویروس کرونا برای چه کسانی بیشتر خطرناک است؟
ویروس کرونا برای چه کسانی بیشتر خطرناک است؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
داکتران متخصص بیماری‌ عفونی لهستان می‌گویند که چه کسانی بیشتر در معرض خطر مرگ بیماری همه‌گیر کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارشی که توسط انجمن اپیدمیولوژیست‌ها و داکتران متخصص بیماری‌های عفونی لهستان منتشر شده، مبتلایان به سرطان در معرض بیشتر خطر مرگ کرونا قرار دارند.

رابرت فلیسیاک، رئیس انجمن و نویسنده این گزارش، چندین هزار مرگ ناشی از کرونا را در سنین مختلف و همچنان شرایط بستری شدن آنها را مورد بررسی قرار داده است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی از افزایش مرگ و میر های ناشی از کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
هشدار سازمان بهداشت جهانی از افزایش مرگ و میر های ناشی از کرونا

طبق این گزارش، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از عفونت کرونا 26.6 درصد در بیماران سرطانی بوده است. دومین گروه آسیب‌پذیر با 24.3 درصد بیماران سکته مغزی بودند. سایر بیماری‌های که اغلب در افرادی که به دلیل کرونا درگذشتند، بیماری انسداد ریوی مزمن 22.5 درصد، بیماری عروق کرونر قلب و سایر بیماری‌های قلبی عروقی به ترتیب (18.8 و 15.8 درصد) ثبت شده است.

علاوه براین، داکتران لهستانی وابستگی مستقیم مرگ و میر ناشی از کرونا را به سن بیماران تایید کردند. بنابراین، برای بیماران بالای 80 سال، این رقم بیش از 22.6 درصد، برای بیماران 70-80 سال بیش از 15 درصد است. در حال که برای گروه سنی 60-70 سال تقریباً دو برابر میزان پایین‌تر است.

میانگین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در میان بیماران بستری در تمام سنین در لهستان 7.3 درصد بوده است. بیمارانی که به تهویه مکانیکی احتیاج و در وضعیت بسیار بدتری قرار داشتند- بیش از 66 درصد این گروه جان خود را از دست داده اند.

از آغاز شیوع بیماری همه‌گیری کرونا، شمار مبتلایان به کرونا در لهستان به 1.53 میلیون نفر رسیده است که از این تعداد کرونا تقربیاً جان 38 هزار نفر را در این کشور گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала