از هر ده تن چهار تن در افغانستان از گرسنگی رنج می‌برند

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر از هر ده تن چهار تن در افغانستان از گرسنگی رنج می‌برند
از هر ده تن چهار تن در افغانستان از گرسنگی رنج می‌برند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد می‌گوید که از هر ده تن در افغانستان چهار تن از گرسنگی رنج می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، برهمین مبنا، این سازمان یک باردیگر خواستار یک اعشاریه سه میلیارد دالر برای فراهم‌سازی کمک‌‎های بشری به نیازمندان در افغانستان شده‌است.

رامش راجاسینگام، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه که در یک نشست آنلاین با شماری از نماینده‌گان کشورها و سازمان‌های جهانی وضعیت بشری را در افغانستان بررسی می‌کرد گفت که جنگ و بیماری واگیر کرونا سبب شده‌اند نیمی از جمعیت افغانستان به کمک‌های عاجل بشری نیاز پیدا کنند.

Хлеб в руках женщины в Алеппо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2020
مبارزه با گرسنگی/بودجه 100 میلیون دالری سازمان ملل برای افغانستان و 6 کشور فقیر دیگر

او افزود: «شمار افراد نیازمند از نُه اعشاریه چهار میلیون تن در 2020 به هژده اعشاریه چهار میلیون تن در سال 2021 افزایش یافته‌است. در حالی که جمعیت افغانستان سی و چهار اعشاریه چهار میلیون است. اکنون ازهر ده تن چهار تن گرسنه استند. به این معنا که هفده میلیون تن با بحران درگیر اند و امنیت غذایی ندارند».

بربنیاد آمارهای سازمان ملل، از سال 2012 تاکنون نزدیک به پنج میلیون تن در افغانستان  در نتیجۀ جنگ‌ها از خانه‌های شان بیجا شده‌اند و شمار بزرگی آنان هنوز هم در زیر خیمه‌ها با چالش‌های فراوان زنده‌گی می‌کنند.

عادله راز، نمایندۀ همیشه‌گی افغانستان در سازمان ملل بیان داشت: «وضعیت بشری در افغانستان عمیقاً نگران کننده است. ما با چندین توفان و بحران به‌شمول جنگ، تغییرات اقلیمی و بیماری واگیر کرونا روبه‌رو استیم. این بیماری سخت اقتصاد ما را آسیب زده است».

معاون دبیرکل سازمان ملل نیز بیان داشت: «هدف قرار گرفتن غیرنظامیان، قتل‌های هدفمندانه و حمله‌های بی رویه باعث تلفات بلند غیرنظامیان شده‌است و هنوز هم در یک سطح بلند این حمله‌ها ادامه دارند».

سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که هرگاه مذاکرات صلح در افغانستان نتیجه ندهند، وضعیت بشری در این کشور بدتر خواهد شد.

رووف مازو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌‎گان اظهار داشت: «من هم نگرانی‌ام را دربارۀ خشونت‌های فزاینده ابراز می‌کنم. آرزو دارم مذاکرات جاری به‌زودی منجر به یک توافق‌نامۀ صلح گردند. آیندۀ میلیون‌ها افغان به موفقیت مذاکرات و ادامه تعهد و کمک‌‎های جهانی گره خورده است».

افغانستان همچنان یکی از چالش بر انگیز ترین کشورها برای مددرسانان شناخته می‌شود.به‌گفتۀ سازمان ملل در سال 2020، بیست و هشت مددرسان کشتند، پنجاه و سه تن شان زخمی گردیدند و 110 تن دیگر ربوده شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала